  • 1. Data: 2004-01-12 15:06:50
    Temat: czy można składac dwa pit 5
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Kurdelebele.

    Małżonkowie wynajmują lokal, który mąż otrzymał od matki w drodze spadku.

    1) Czy przychód uzyskiwany z wynajmu jest przychodem obojga małżonków?
    2) Czy w związku z tym mogą oni płacić podatek każdy z osobna od połowy
    przychodu ???

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2004-01-12 20:06:43
    Temat: Re: czy można składac dwa pit 5
    Od: "majura" <n...@s...com>

> [...]
    >
    > 1) Czy przychód uzyskiwany z wynajmu jest przychodem obojga małżonków?
    > 2) Czy w związku z tym mogą oni płacić podatek każdy z osobna od połowy

    Jeżeli nie zadeklarują inaczej to po połowie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-01-12 22:14:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, majura wrote:

> [...]
    >+ > przychodu ???
    >+
    >+ Jeżeli nie zadeklarują inaczej to po połowie.

    Zauważyłaś że on pyta o przychody z majątku *odrębnego* ?
    Bo ja nie wiem czy tak się da...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-13 08:58:33
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Zauważyłaś że on pyta o przychody z majątku *odrębnego* ?
    > Bo ja nie wiem czy tak się da...

    Kurdelebele
    i zostało zasiane ziarno niepokoju ............. a tak dobrze było hmmmmmmm

    co ciekawe ... zdania innych fachowców są w temacie czerpania dochodów z
    odrębnego źródła podzielone, wiec Gotfrydzie Smoliku ....... kurdebalans
    ...... chylę czoło za dociekliwość

    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2004-01-14 01:02:17
    Od: "majura" <n...@s...com>

    > Zauważyłaś że on pyta o przychody z majątku *odrębnego* ?
    > Bo ja nie wiem czy tak się da...

    Nie jestem prawnikiem, więc nie będę się upierał, ale jak mi się wydaje w
    przypadku braku zadeklarowania odrębności majątkowej - dla celów podatku
    dochodowego taki dochód wydaje się być traktowany jako dochód ze wspólnego
    majątku. Co innego przy rozwodzie (czego nie życzę) - wówczas majątek ten
    wyłączony jest z podziału majątku.

    ...ale jak wspomniałem - prawnikiem nie jestem

    > pozdrowienia, Gotfryd

    Pozdrawiam również

  • 6. Data: 2004-01-14 08:43:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, majura wrote:
    [...]
    >+ ...ale jak wspomniałem - prawnikiem nie jestem

    ..ja też nie :), tylko wyrażałem swoje wątpliwości.
    Zresztą myślę że "statystyczny" prawnik też by musiał
    do ustawy się odwołać :) co uczyniwszy nadal mam
    wątpliwości (choć bardzo nie protestuję):

    ++++
    Art. 8. 1. Przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną[...]
    [...]
    3. Zasady, o których mowa w ust. 1 i 2, mają również zastosowanie do
    małżonków, między którymi istnieje wspólność majątkowa, osiągających ze
    źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 6 przychody ze wspólnej własności,
    wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy, chyba że złożą
    pisemne oświadczenie o opodatkowaniu całości dochodu osiągniętego z tego
    źródła przez jednego z nich.
    4. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 3, należy złożyć właściwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego najpóźniej do 20 dnia miesiąca
    następującego po [...]
    ----

    Z jednej strony - własność nie jest "wspólna", z drugiej: użytkowanie
    może być "wspólne". Nadal nie mam jasności :( (a fart pewnie też nie).

    pozdrowienia, Gotfryd