  • 1. Data: 2004-04-04 07:50:19
    Temat: czy od 480zł nie trzeba płacić zdrowotnego do Zus i zaliczki do US?
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    czy dobrze liczę - jeśli nie to proszę o poprawki:
    pracownik - umowa o pracę 1/4 etatu - 480zł brutto
    emerytalne - 480*9,76%=46,85
    rentowe - 480* 6,5%=31,2
    chorobowe 480* 2,45%=11,76
    wypadkowe - 480 *1.93% =9,26
    podatek - 0
    zdrowotne - 0
    proszę wyliczcie ile po kolei trzeba zapłacić do zus do us i pracownikowi
    pzdr jas

  • 2. Data: 2004-04-04 09:24:21
    Temat: Re: czy od 48
    Od: sonia <a...@t...pl>

    > Witam
    > czy dobrze liczę - jeśli nie to proszę o poprawki:
    > pracownik - umowa o pracę 1/4 etatu - 480zł brutto
    > emerytalne - 480*9,76%=46,85
    > rentowe - 480* 6,5%=31,2
    > chorobowe 480* 2,45%=11,76
    > wypadkowe - 480 *1.93% =9,26
    www.kalkulator.pl

    to wyżej jest ok, z wyjątkiem zdrowotnego- 10,55 (7,75%)
    zdrowotne - 0,00 (0,50%)
    podatek - 0,00
    netto do wypłaty- 379,64
    to dla osoby z ulga podatkową i zwykłym kosztem uzyskania przychodu.
    Jeśli ktoś ma ulgę i wyższe koszty, lub nie ma ulgi a ma koszty (warianty są różne)
    to kwotta netto troche się zmienia. Polecam stronkę kalkulatorów
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2004-04-04 09:29:53
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > Jeśli ktoś ma ulgę i wyższe koszty, lub nie ma ulgi a ma koszty (warianty są
    różne) to kwotta netto troche się zmienia.

    a od czego ulga jest uzależniona tzn. to 44,71?
    pzdr jas

  • 4. Data: 2004-04-04 11:05:46
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a od czego ulga jest uzależniona tzn. to 44,71?

    Od oświadczenia pracownika na druku PIT-2.

    Ulga (44,17 zł) przysługuje tylko przy jednym przychodzie.

    Jeżeli pracownik jest rencistą lub emerytem, to ulgę rozlicza ZUS.
    Pierwszeństwo ma również działalność gospodarcza.

    Jeżeli pracuje w kilku miejscach pracy na umowę o pracę, to ulgę może
    uwzględnić tylko jeden pracodawca.

    Przy umowach cywilnoprawnych nie rozlicza się ulgi.
    Jednak w rozliczeniu rocznym pracownik może rozliczyć cały roczny limit
    ulgi (44,17 x 12), jeżeli ma wystarczająco dużo pobranej zaliczki na
    podatek dochodowy.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-04-04 11:09:02
    Od: "Mirek" <m...@w...poznan.pl>

    > to wyżej jest ok, z wyjątkiem zdrowotnego- 10,55 (7,75%)
    > zdrowotne - 0,00 (0,50%)
    Dlaczego ten skladnik jest rowny 0. Przeciez on jest odliczany od dochodu
    a nie od podatku i wg mnie trzeba policzyc 0,5% od podstawy zdrowotnego
    i odjac od dochodu.
    Pozdrowienia
    Mirek