  • 1. Data: 2002-12-02 07:50:19
    Temat: czy przyjąć fakturę ...
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    .... na której jest 7% podatek VAT, mimo że wiem iż powinno być 22% ??
    czy US może mi coś zrobić.

    pzdr
    seba

  • 2. Data: 2002-12-02 09:09:52
    Temat: Re: czy przyjąć fakturę ...
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Sebastian Szymanowski wrote:

    > .... na której jest 7% podatek VAT, mimo że wiem iż powinno być 22%
    > ?? czy US może mi coś zrobić.

    Jeśli jesteś VAT-owcem to nie przyjmuj bo nie będziesz mieć prawa
    odliczenia nawet tych 7%. Jeśli nim nie jesteś to ryzykujesz tylko
    tyle, że po pewnym czasie sprzedawca wystawi kortektę i zażąda dopłaty

  • 3. Data: 2002-12-02 15:00:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Nikt napisał:

    > Jeśli jesteś VAT-owcem to nie przyjmuj bo nie będziesz mieć prawa
    > odliczenia nawet tych 7%. Jeśli nim nie jesteś to ryzykujesz tylko
    > tyle, że po pewnym czasie sprzedawca wystawi kortektę i zażąda dopłaty

    Ej, a na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    US nie zabroni Ci odliczyc 7% VAT w przypadku gdy własciwa stawka jest
    22%. Za właściwą stawkę odpowiada sprzedawca. Jego "pociagną za
    konsekwencje" jak cos będzie nie tak

    Jest jakis przepis który każe kupującemy sprawdzac stawki VAT na
    wszystki artykuły jakie kupuje?
    To by dopiero była paranoja. Czy ja musze wiedziec jaka stawke VAT ma
    wąz ogrodowy i czy sww na fakturze jest prawidłowe?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-12-02 15:32:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > US nie zabroni Ci odliczyc 7% VAT w przypadku gdy własciwa stawka jest
    > 22%. Za właściwą stawkę odpowiada sprzedawca. Jego "pociagną za
    > konsekwencje" jak cos będzie nie tak

    To wolno odliczyć VAT z błędnej faktury ? - tak tylko pytam.
    A co jeśli sytuacja byłaby odwrotna, czyli miało być 7 a jest 22 - też
    można "w ciemno" odliczać całe 22 ?
    Konkretnej podstawy nie podam, ale to chyba byłoby zbyt piękne ;-)

    Pix

  • 5. Data: 2002-12-02 21:33:36
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 02 Dec 2002 16:00:57 +0100), Maddy
    <m...@e...com.pl> był(a) napisał(a):

    >Jest jakis przepis który każe kupującemy sprawdzac stawki VAT na
    >wszystki artykuły jakie kupuje?
    >To by dopiero była paranoja.

    Tak? Na pewno realizowalna, bo stawi VAT są jawne. paranoja to jest
    moja odpowiedzalność za to, że kontrahent wystawił ,,lewą'' FV lub się
    pomylił przy księgowaniu...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert