  • 1. Data: 2002-12-01 18:48:21
    Temat: Zwolnienie z VAT - ale ani podmiotowe, ani przedmiotowe, tylko....!
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Na grupie tlumaczy spytalem o urzędową stawkę VAT za tłumacznia.
    Odpowiedziano - 22%.

    Nastepnie, inna osoba napisala tam, ze to zalezy komu sie wystawia
    fakture. Jesli jest to np, jakas redakcja gazety, radia, TV, to stawka
    VAT ma byc "ZW".

    Co wiecej - osoba ta, twierdzi, ze wszelkie uslugi swiadczone przez
    dowolnego VAT-owca na rzecz mediow (nie liczac reklam) sa ZWOLNIONE.

    Czy to jakies herezje (mam nadzieje),
    czy tez oprocz zwolnienia:
    1. PRZEDMIOTOWEGO ( = uslugodawca nie jest VAT-owcem),
    2. PODMIOTOWEGO ( = dana usluga jest zawsze zwolniona),
    jest jescze trzeci rodzaj zwonienia, zalzny od statusu zleceniobirocy ???
    (nie chodzi o to czy zleceniobiorca jest czy nie jest VAT-owcem,
    tylko od rodzaju jego dzialalnosci).

    Mam nadzieje, ze to jakas bzudra, bo jesli nie, to bardzo mi skomplikuje
    sytuacje.

    P.S.
    A gdy VAT-owiec wystawia nie-VAT-owcowi (firmie) fakture VAT,
    to.... to co? Normalnie? Glupie pytanie...... przeciez jak nie-Vat-owiec
    kupuje np. komputer, to dostaje fakture VAT.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 2. Data: 2002-12-02 09:10:42
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    L> P.S.
    L> A gdy VAT-owiec wystawia nie-VAT-owcowi (firmie) fakture VAT,
    L> to.... to co? Normalnie? Glupie pytanie...... przeciez jak nie-Vat-owiec
    L> kupuje np. komputer, to dostaje fakture VAT.

    Dobrze kombinujesz. VAT-owiec normalnie wystawia fakture VAT, a to ze
    nie-VAT-owiec nie moze tego VAT odliczyc, to inna bajka.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 3. Data: 2002-12-02 22:23:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
> [...]
    >+ 2. PODMIOTOWEGO ( = dana usluga jest zawsze zwolniona),
    >+ jest jescze trzeci rodzaj zwonienia, zalzny od statusu zleceniobirocy ???

    Hm... Ustawa może definiować że spełnienie usługi wobec
    pewnego odbiorcy jest inną usługą i w ten sposób
    manipulować VATowością.
    Co prawda kojarzę tylko jeden taki przypadek :], mianowicie
    sprzedaż podmiotowi zagranicznemu (kiedy taka "sprzedaż"
    zmienia nazwę na "eksport") i zmieniający tylko stawkę
    a nie VAT/zw, ale nie mi sądzić....

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (niekompetentny w rzeczonym przypadku redakcji)

  • 4. Data: 2002-12-03 06:43:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:
> [...]
    > sprzedaż podmiotowi zagranicznemu (kiedy taka "sprzedaż"
    > zmienia nazwę na "eksport") i zmieniający tylko stawkę

    No jest jeszcze specjalna stawka na usługi dostępu do internetu
    swiadczone na rzecz szkół i tym podobnych, no i sprzedawane szkołom
    komputery.
    Ale generalnie istotny jest albo przedmiot albo podmiot w postaci
    sprzedawcy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk

> [...]