  • 1. Data: 2002-12-02 00:04:44
    Temat: student
    Od: qaz <q...@i...pl>

    Jestem studentem i zamierzam zaczšć robić strony internetowe na umowę o
    dzieło , czy taki ktoś kto owe dzieło u mnie zamówi ma jakšś korzyść z
    tego że jestem studentem?

  • 2. Data: 2002-12-02 17:44:44
    Temat: Re: student
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@p...onet.pl>

    Przy umowie o dzielo nie placisz skladek na ZUS, jedynie zaliczke na podatek
    dochodowy (oczywiscie pobierana i wplacana przez platnika - zleceniodawce).
    Zaliczka na podatek wynosi 20% po odliczeniu kosztow uzyskania przychodów
    20% lub 50% jesli umowa przenosi prawa autorskie. Latwo wyliczyc, ze przy
    um. o dzielo na 1000 brutto otrzymujesz do reki 840 pln (przy kosztach 20%).

    W Twoim przypadku - gdy jestes studentem do 26 r.zycia umowa-zlecenie
    wyglada identycznie - nie ponosisz kosztow ubezpieczenia spolecznego i
    zdrowotnego - przy umowie-zlec 1000 brutto tak samo otrzymujesz 840 pln.

    Dla Zleceniodawcy koszt jest w obydwu przypadkach taki sam - 1000 pln.
    Pamietaj jedynie o podpisaniu pisemka dla Zleceniodawcy o tym, ze jestes
    studentem do 26 r.zycia.

    Pozdrawiam
    Lukasz