  • 21. Data: 2010-08-20 11:53:09
    Temat: Re: czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    news:4c6e67dc$0$27035$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie jest tak źle i dla rozliczających miesięcznie.
    > W końcu są dwa okresy rozliczeniowe dodane, więc
    > miesiąc otrzymania lub następny lub jeszcze następny -
    > nie pamiętam od kiedy tak jest.

    Od zeszłego roku, o ile się nie mylę. Ale zmieniło się na pewno, bo też do
    mnie takie informacje doszły.
    Poza tym art.86.10.1 i art.86.11 ustawy o VAT

  • 22. Data: 2010-08-20 12:02:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-08-2010 13:34, ajt pisze:

    > Taki teoretyczny przypadek:
    > Kupujesz coś wysyłkowo, faktura wystawiona 31 sierpnia i wysłana pocztą
    > wraz z zakupem, dociera np. 2 września. Dzień później zanosisz do br
    > wszystkie faktury sierpniowe, nie mówiąc, że tę jedną dostałeś dopiero
    > we wrześniu. Jak myślisz, jak z niej rozliczą vat? :)

    Ja jestem paranoiczką i jak mam fakturę z innego miasta 'podejrzaną' o
    przyjście pocztą to pytam.
    Ale wszystkiego nie wychwycę, więc mam w umowie wpisane, że klient ma
    obowiązek wskazać datę wpływu faktury VAT poprzez adnotację na fakturze,
    a jak nie poda, to za datę wpływu uważamy datę wystawienia.
    A konsekwencje z nieprawidłowego zakwalifikowania faktury z tego powodu
    ponosi klient.

    W końcu księgowa to nie detektyw ani jasnowidz.
    A urzędy lubią w razie czego za "podanie nieprawdziwych danych" ścigać
    osobę, która podpisała deklarację, w końcu czarno na biały poświadczyła,
    że "jest świadoma odpowiedzialnośc karnej..." wiec to łatwy cel.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 23. Data: 2010-08-20 12:05:00
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystkie faktury sierpniowe, nie mówiąc, że tę jedną dostałeś dopiero we
    > wrześniu. Jak myślisz, jak z niej rozliczą vat? :)

    Zależy od okoliczoności, układów z dostawcą i sprytu księgowej ;-)
    Swoją drogą wyjątkowo bezpodstawny jest ów zapis o dacie otrzymania faktury.
    Podobnie zresztą jak ten, który mówi o odliczaniu VAT z faktur za media w
    miesiącu zapłaty.

  • 24. Data: 2010-08-20 12:08:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mordzia wrote:

    > Swoją drogą wyjątkowo bezpodstawny jest ów zapis o dacie otrzymania
    > faktury. Podobnie zresztą jak ten, który mówi o odliczaniu VAT z
    > faktur za media w miesiącu zapłaty.

    Chyba w miesiącu w którym przypada tylko termin płatności,
    o samej zapłacie tam ani słowa nie ma ;-)

  • 25. Data: 2010-08-20 12:20:44
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    > Chyba w miesiącu w którym przypada tylko termin płatności,
    > o samej zapłacie tam ani słowa nie ma ;-)

    Tfu, jasne, że masz rację. Jakiś dziwny skrót myślowy poczyniłem ;-)

  • 26. Data: 2010-08-20 16:28:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010, Maddy wrote:

    > I koniec

    No to jakieś wykroczenia skarbowe mam na koncie... ;)

    > Nie jest.

    Od jakichś dwu lat:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22
    920,20100520,odliczenie-i-zwrot-podatku.html
    +++
    11. Jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w
    terminach okreœlonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w
    deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.
    ---

    Przepis "wywalczyli" AFAIR importerzy, notorycznie nie wyrabiający
    ze skompletowaniem dokumentacji importowej (i zobowiązani uprzednio
    sposób do składania 12 korekt na rok).

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-08-21 08:37:21
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > A na zakup 600 litrów jednorazowo Cię stać?
    > Jakąś dziwną politykę finansową stosujesz ;-)

    a gdzie masz pewny zarobek 22% zainwestowanego kapitalu ze zwrotem w rok?
    chetnie zainwestuje:)
    to ze licze sie z kazda stowka to nie znaczy ze ciulam je zeby tylko je
    skonsumowac
    :)

  • 28. Data: 2010-08-21 08:46:46
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Trzeba by zobaczyć przepisy środowiskowe (pozdrowienia dla Toma N ;))
    Kary są kosmiczne.. aczkolwiek wpada oczywiście jedna osoba na 1000 albo i
    10000.

    wpadka (o ile to nielegalne w ogole) byla by jesli nastapila by jakas
    katastrofa. a wysadzic w powietrze olej napedowy jest ciezej:) niz benzynę:)
    przelecialem google i jest cala fura wymogow do benzyn - bo wtedy to
    material wybuchowy i musi byc odpowiednio zabezieczony. oleje napedowe sa
    traktowane praktycznie jak smary, czyli byle by nie rozlac i nie skazic
    terenu i czesc.

    Prawde powiedziawszy benzyny bałbym się składować w ilości większej niz
    jeden kanister. Widziałem (sam spowodowałem) 2 nieduże wybuchy benzyny i
    czuję duży respekt przed tym paliwem. Moze jestem nieco bojazliwy, ale jakas
    forma traumy mi z dziecinstwa zostala i wole olej napedowy:))))

  • 29. Data: 2010-08-21 08:48:55
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    dzieki za podpowiedzi - generalnie czytanie ustaw w wiekszosc przypadkow
    wychodzi mi opornie i zazwyczaj musze przeczytac 2-3 razy zeby przeczytac ze
    zrozumieniem całość.

    sir

  • 30. Data: 2010-08-21 08:51:14
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > wszystkie faktury sierpniowe, nie mówiąc, że tę jedną dostałeś dopiero we
    > wrześniu. Jak myślisz, jak z niej rozliczą vat? :)

    bladego pojecia nie mam
    czasami niektore czesci musze tak zamawiac i faktury czasami dostarczam w
    tym samym miesiacy czasami nastepnym a czasami gubie i przynosze 2 miesiace
    pozniej. ale to sie tyczy kosztowych.
    handlowe u mnie sa o tyle w porzadku, ze zaopatruje sie w ok 3 stałych
    hurtowniach i frę mam następnego dnia po zamówieniu razem z towarem.

    tylko z kosztowymi mam takie zabawy