  • 1. Data: 2010-08-20 09:16:37
    Temat: czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    mam kratkowóz zasilany dieslem. do tej pory mogłem odliczac vat ale z tego
    co wyczytalem dzisiaj juz nie bede mogl w 2011 i 2012.

    w zwiazku z tym pytanie: czy wolno mi kupić powiedzmy powiedzmy 600l paliwa
    (zapas na prawie caly rok) w grudniu 2010 zeby moc je wykorzystywać w
    nadchodzącym roku? Na mój prosty chłopski rozum - mogę. ale wolę się
    upewnić:) wszak teraz odlicze a zuzywac bede w przyszlym roku nie odliczajac
    kwoty brutto od dochodowego (bo w koncu mam przeciez paliwo zmagazynowane).

    sir

  • 2. Data: 2010-08-20 09:53:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-08-2010 11:16, Michał Gut pisze:
> [...]
    > ale wolę się upewnić:) wszak teraz odlicze a zuzywac bede w przyszlym
    > roku nie odliczajac kwoty brutto od dochodowego (bo w koncu mam przeciez

    Zaczynając od drugiej strony - nie ma zakazu.
    Prawo do odliczenia VAT jest związane ściśle z momentem otrzymania
    faktury (świadomie pomijam szczególne przypadki). A to oznacza że
    obowiązują nas wyłącznie przepisy z miesiąca (a nawet dnia) w którym
    otrzymaliśmy fakturę - to działa tez w drugą strone - jak kupiesz 600l
    paliwa 31 grudnia 2010 i będziesz miał pecha, że fakturę wyślą ci pocztą
    i dojdzie w styczniu 2011 to jeżeli zmienią się przepisy, nie odliczysz
    VAT.

    Co nie wyklucza prób dobrania się do naszego portfela zarzutem, że zakup
    takiej ilości paliwa na zapas, w sytuacji gdy nigdy wcześniej takich
    zapasów się nie robiło i nie ma np. bazy paliwowej, służył obejściu prawa.
    Jestem pełna wiary w US - nie poddadzą się bez walki.

    Inna sprawa to przepisy dotyczące przechowywania paliw - to w końcu
    materiał łatwopalny (a w odpowiednich warunkach nawet wybuchowy).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-08-20 10:06:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał Gut wrote:
> [...]
    > tego co wyczytalem dzisiaj juz nie bede mogl w 2011 i 2012.
    >
    > w zwiazku z tym pytanie: czy wolno mi kupić powiedzmy powiedzmy 600l

    600l zapas na cały rok? 10tys km rocznie? To się nie dziwię, że
    masz takie pomysły. Przecież to groszowe sprawy - od tych 600 litrów
    ile tego VATu odliczysz 500zł?

  • 4. Data: 2010-08-20 10:25:07
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Zaczynając od drugiej strony - nie ma zakazu.
    > Prawo do odliczenia VAT jest związane ściśle z momentem otrzymania

    otrzymania a nie wystawienia? napewno?

> [...]
    > dojdzie w styczniu 2011 to jeżeli zmienią się przepisy, nie odliczysz VAT.

    nawet jesli faktura bedzie wystawiona z datą grudniową?

> [...]
    > zapasów się nie robiło i nie ma np. bazy paliwowej, służył obejściu prawa.
    > Jestem pełna wiary w US - nie poddadzą się bez walki.

    no wlasnie intryguje mnie to. gdzies kojarze ze nawet na grupie byl wyrok ze
    podatnik nie jest obowiazany do maksymalizacji placonego podatku - czyli ze
    moze korzystac ze wszystkiego jesli moze obnizyc to podatek w ramach granic
    prawa. problem tylko z wydumaniem czy mając świadomość zwiększonego
    obciążenia podatkowego mogę je obejść w ten sposób.

    można to też robić inaczej:) kupować po kanisterku więcej przy tankowaniach
    i magazynować nadwyzki:) nie bedzie jednorazowego zakupu duzego tylko
    zwiekszone zuzycie (co akurat u mnie pokruwa sie z okresem zwiększonych
    obrotow). pomijajac to ciekawi mnie wlasnie czy jednorazowy zakup bylby nie
    do podkopania.
    tez wierze w zdolnosci naszych US...niestety

    > Inna sprawa to przepisy dotyczące przechowywania paliw - to w końcu
    > materiał łatwopalny (a w odpowiednich warunkach nawet wybuchowy).

    no tak ale mam gdzie przechowywac takie paliwa (zreszta diesel az taki palny
    nie jest) a poza tym trzebaby penalizowac przechowywanie kanistrow
    20litrowych z benzyna:) bo o ile kanister 20l jak bedziesz miec pecha
    przewrocisz i rozlejesz ciecz o wybuchowych oparach, tak beczki 200l juz nie
    ruszysz:)

  • 5. Data: 2010-08-20 10:29:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > 600l zapas na cały rok? 10tys km rocznie? To się nie dziwię, że
    > masz takie pomysły. Przecież to groszowe sprawy - od tych 600 litrów
    > ile tego VATu odliczysz 500zł?

    15kkm rocznie, niecaly rok - mam oszczędne autko:)

    a 500pln to duzo dla mnie. nie kazdy przedsiębiorca zarabia kokosy:)
    poza tym jesli znajde u siebie sposob na zmagazynowanie wiekszej ilosci
    paliwa to oczywistym jest,że się nie będę ograniczał. Po prostu 600l wiem
    jak zmagazynowac i mam zasoby umożliwiające taką operację.

  • 6. Data: 2010-08-20 10:37:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał Gut wrote:

    > 15kkm rocznie, niecaly rok - mam oszczędne autko:)
    >
    > a 500pln to duzo dla mnie. nie kazdy przedsiębiorca zarabia kokosy:)

    Jakie kokosy? To wyjdzie 50zł miesięcznie.
    Jak "życzliwi" nagłośnią ten magazyn, to załapiesz się na korowód
    znacznie ciekawszych wydarzeń - może nawet z większymi kosztami ;-)

  • 7. Data: 2010-08-20 10:38:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał Gut wrote:

    > otrzymania a nie wystawienia? napewno?
    > nawet jesli faktura bedzie wystawiona z datą grudniową?

    W VAT zawsze było odliczenie z datą otrzymania faktury.
    Czekają Cię jakieś korekty? :-)

  • 8. Data: 2010-08-20 10:45:07
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > W VAT zawsze było odliczenie z datą otrzymania faktury.
    > Czekają Cię jakieś korekty? :-)

    raczej nie - moje kwity prowadzi br
    natomiast staram sie edukowac samodzielnie w tym kierunku aby zrozumiec
    rachunkowosc na tyle by moc sprawnie korzystac z moich praw.

    jak sobie uswiadamiam bledy jakie porobilem na poczatku dzialalnosci to mnie
    krew zalewa.... niewiedza boli i kosztuje...
    jak widzisz moja wiedza jest jeszcze poprawna. zawsze myslalem ze moge
    odliczyc data wystawienia+3 miesiace.

  • 9. Data: 2010-08-20 10:48:25
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Jakie kokosy? To wyjdzie 50zł miesięcznie.

    ktore moge wydac na cos innego niz VAT. Dla mnie to pieniadz.

    > Jak "życzliwi" nagłośnią ten magazyn, to załapiesz się na korowód
    > znacznie ciekawszych wydarzeń - może nawet z większymi kosztami ;-)

    no coz - u mnie to raczej nie nastapi. mieszkam na wsi i mam duzo miejsca by
    zrobic. ba. mam nawet pomieszczenie ktore kiedys bylo magazynkiem paliw z
    dobra wentylacja (szczeliny przy dachu - brak litego stropu, ceglana kratka
    na jednej całej scianie).
    nie mam niezyczliwych sasiadow:)

  • 10. Data: 2010-08-20 10:59:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-08-2010 o 12:48:25 Michał Gut
    <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > magazynkiem paliw z dobra wentylacja (szczeliny przy dachu - brak litego
    > stropu, ceglana kratka na jednej całej scianie).

    Trzeba by zobaczyć przepisy środowiskowe (pozdrowienia dla Toma N ;))
    Kary są kosmiczne.. aczkolwiek wpada oczywiście jedna osoba na 1000 albo i
    10000.

    --
    Tomek