  • 1. Data: 2010-08-20 10:06:51
    Temat: sprzedaz VOD - pre-paid
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Moje pytanie dotyczy portalu sprzedajacego filmy VOD. Spolka, ktora
    jest jego wlascicielem prowadzi pelna ksiegowosc.

    W jaki sposob nalezy ksiegowac przychod w przypadku, gdy uzytkownik placi
    w modelu pre-paid? Dokladniej rzecz ujmujac chodzi o model
    tzw. e-portmonetki:

    1. Uzytkownik doladowuje swoje konto na kwote x zl przy pomocy
    przelewu bankowego lub karty kredytowej.

    2. Uzytkownik placi y zl (oczywiscie y <= x) za zakup filmu.

    3. W przypadku reklamacji, uzytkownik dostaje zwrot y zl spowrotem
    do swojej e-portmonetki.

    Przede wszystkim - czy taka sprzedaz musi byc ewidencjonowana przy
    pomocy kasy fiskalnej? Czy tez wystarczy faktura VAT?

    Czy zdarzeniem ksiegowym jest tylko doladowanie e-portmonetki, a
    sam zakup filmu lub reklamacja sa neutralne ksiegowo?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@n...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 2. Data: 2010-08-20 10:58:17
    Temat: Re: sprzedaz VOD - pre-paid
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010, Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Czy zdarzeniem ksiegowym jest tylko doladowanie e-portmonetki,

    IMVHO nie.
    To jest przedpłata lub depozyt (i okazja do flejmu ;)).

    > a sam zakup filmu lub reklamacja sa neutralne ksiegowo?

    Nawet niewystawienie f-ry w przypadku 100% przedpłaty nie zmienia
    faktu że np. dla dochodowego moment podatkowy przypada na powstanie
    "należności", a nie na fakt zapłaty, odpowiedź musi brzmieć "nie".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-08-20 18:16:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.08.2010 12:58), Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMVHO nie.
    > To jest przedpłata lub depozyt (i okazja do flejmu ;)).

    A teraz, jeżeli to nie jest przedpłata na konto oglądania filmów, tylko
    zakup np. 100 punktów "oglądaniowych"? Które potem można wymieniać na
    oglądanie filmu?

    Tak np. robi jeden z rejestratorów domen, co swoją drogą budzi moje
    wątpliwości.

    p. m.