  • 1. Data: 2002-03-17 19:23:03
    Temat: Re: czy wspolnota mieszkaniowa placi podatek?
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    d...@p...onet.pl wrote:

    > czy moze ktos wie jak wspolnota mieszkaniowa rozlicza sie przed Urz. Skarbowym
    > czy placi jakis podatek i od czego?

    No właśnie - od czego? Wspólnota Mieszk jest osobą prawną (ułomną) i jeżeli z
    nieruchomości, która jest terenem działania wspólnoty płyną jakieś pożytki
    (wynajmowany lokal będący własnością Wsp., reklama na budynku etc.) wtedy można
    mówić o dochodzie do opodatkowania.
    Słyszałem o takich trikach (nei wiem, na ile to jest zgodne z literą prawa), że
    pozytki były dzielone proporcjonalnie do udziałów i rozliczane indywidualnie przez
    właścicieli - robiło się coś a la s.c.
    Jest jeszcze kwestia podatku od nieruchomości, ale sugeruję, żeby jednak
    członkowie Wspólnoty płacili sobie go indywidualnie.

    > jakie musi posiadac dokumenty aby sie ewentualnie rozliczac?

    Dokumenty konstytuujące wspólnotę (chociaż w sumie ona sama z siebie powstaje),
    uchwała powołująca zarząd, REGON NIP etc.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 2. Data: 2002-03-18 17:55:03
    Temat: czy wspolnota mieszkaniowa placi podatek?
    Od: <d...@p...onet.pl>

    witam
    czy moze ktos wie jak wspolnota mieszkaniowa rozlicza sie przed Urz. Skarbowym
    czy placi jakis podatek i od czego?
    jakie musi posiadac dokumenty aby sie ewentualnie rozliczac?
    pozdrawiam
    Dariusz P.