  • 1. Data: 2006-11-17 17:14:47
    Temat: dGD, U.O DZIELO,ODPOWIEDZIALNOSC wobec osob 3
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Czytam wlasnie warunki bycia/ nie bycia vatowcem przy umowie o dzielo, DG.

    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/broszury_inform
    acyjne/diagram.pdf

    Jednym z warunkow nie bycia VAT. jest:
    "odpowiedzialnosc Zleceniodawcy wobec osob trzecich". Co to dokladnie
    znaczy?

    Czy zalozmy, jesli dziennikarz napisze artykul z wada prawna, to jego
    Zlecenidodawca, ktory opublikuje artykul z wada prawna, odpowiada przed
    osobami trzecimi?

    :(

  • 2. Data: 2006-11-17 17:28:27
    Temat: Re: dGD, U.O DZIELO,ODPOWIEDZIALNOSC wobec osob 3
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-11-2006 o 18:14:47 doktorynka <nic z <t...@b...adresu.pl>>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy zalozmy, jesli dziennikarz napisze artykul z wada prawna, to jego
    > Zlecenidodawca, ktory opublikuje artykul z wada prawna, odpowiada przed

    Patrz na to przez pryzmat pracownika i dziełowca. Pracownik jeśli tylko
    pracuje
    sumiennie i rzetelnie jest ok, nawet jeśli to co zrobi ma jakieś wady i
    pracodawca
    w związku z tym zostanie pociągnięty do odpowiedzialności.
    Dziełowiec natomiast odpowiada za te wady głową, nawet jesli super
    pracowałem
    sobie w domowym zaciszu to nie mam wytłumaczenia jeśli dzieło ma wadę.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-17 17:38:09
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Znam Ustawe o VAT. Podaja 3 warunki wylaczenia spod VAT:
    - Okreslenie wynagrodzenia
    - Warunkow pracy
    - Odpowiedzialnosci Zlecniedoawcy wobec osob 3

    Wynagrodzenie mam okreslone, co do warunkow wykonywania - tylko tyle, ze mam
    im co miesiac dostarczac iles tam tekstow. A jak jest z odpowiedzialnoscia
    wobec osob trzecich?

  • 4. Data: 2006-11-17 17:47:08
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Tak czy owak, znalzalam to:

    Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży
    opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty
    wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 10.000 euro. Do wartości
    sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

    Uffffffffffffffffffffffffff

  • 5. Data: 2006-11-17 22:54:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Nov 2006, doktorynka wrote:

    > Czytam wlasnie warunki bycia/ nie bycia vatowcem przy umowie
    > o dzielo, DG.

    Primo, przy DG większa część tego diagramu, a w szczególności
    warunek o który pytasz (owa "odpowiedzialność") jest bez
    znaczenia!
    Prowadzący DG z założenia *podlega* pod VAT, co najwyżej może
    być zwolniony podmiotowo *lub* przedmiotowo.

    Jak uzyskałeś "wyłączenie" przy DG?
    Chyba że zamiast przecinka (umowa o dzieło, DG) powinno być
    rozgraniczenie na umowę osobistą o dzieło i umowę o dzieło
    w ramacha DG. Hm?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-11-17 22:55:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 10.000 euro. Do wartości

    ...znaczy nie jest to *pierwszy* rok uzyskiwania przychodow?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-11-18 08:09:31
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Nie, to pierwszy rok prowadzenia. dla 100% pewnosci zlozylam zapytanie w
    swoim US. Potem beda sie czepiac.

  • 8. Data: 2006-11-18 10:15:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Nov 2006, doktorynka wrote:

    > Nie, to pierwszy rok prowadzenia.

    ...to limit jest "proporcjonalnie do okresu sprzedaży".
    Czyli zależy od daty uzyskania 1. przychodu...

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-11-18 12:50:59
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    A, to masz na mysli??

    9. Podatnik rozpoczynający wykonywanie czynności określonych w art. 5 w
    trakcie roku podatkowego jest zwolniony od podatku, jeżeli przewidywana
    przez podatnika wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu
    prowadzonej sprzedaży, kwoty określonej w ust. 1 lub w ust. 8.

    Moja 1/11 i 1/12 nie przekroczy, gdyz na razie zarabiam na podatki :)

  • 10. Data: 2006-11-20 22:11:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Nov 2006, doktorynka wrote:

    > A, to masz na mysli??
    [...]
    > przez podatnika wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu
    > prowadzonej sprzedaży, kwoty określonej w ust. 1 lub w ust. 8.

    Tak :)

    > Moja 1/11 i 1/12 nie przekroczy, gdyz na razie zarabiam na podatki :)

    Pytam tak "dla porządku".
    Bo "na rozum" podatnik wykonujący umowę od 1.X do końca grudnia
    mógłby wpaść na pomysł że ma limitu za ponad 90 dni, a tu figa
    bo liczy się data pierwszej sprzedaży (czyli "f-ry", paragonu
    fiskalnego czy co kto tam ma :)) i jak ją wystawi między
    świętami a Nowym Rokiem to ma limitu (tylko) na kilka dni.

    pzdr, Gotfryd