  • 1. Data: 2006-11-17 16:31:02
    Temat: POMOCY - BONY W FIRMIE
    Od: "Anna" <a...@p...onet.pl>

    Będę wdzięczna za informację. Jak zaksięgować (pełna księgowość) przyjęcie do
    firmy 50 bonów o wartości 100 zł każdy, wydanie je osobom (nie związanym z
    firmą). Te osoby później płacą tymi bonami w moim sklepie.
    Czy taki bon to "inne środki pieniężne"????
    Proszę, pomocy.
    W poniedziałek termin, a ja nie wiem co robić!!!

    Ania

  • 2. Data: 2006-11-17 17:42:52
    Temat: Re: POMOCY - BONY W FIRMIE
    Od: "As" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Anna" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy taki bon to "inne środki pieniężne"????
    > Proszę, pomocy.
    > W poniedziałek termin, a ja nie wiem co robić!!!

    Mozna prosic o wiecej szczegołów. Dla kogo te bony? I od kogo te bony?

    Wy zamowiliscie te bony i dacie je swoim klientom?....

  • 3. Data: 2006-11-17 17:52:11
    Od: "Ania" <a...@p...onet.pl>

    > Bony wniósł do spółki właściciel (zagraniczna sp.z o.o.), nieodpłatnie.
    Bony w ramach akcji promocyjnej (otwarcie sklepu) były rozdawane różnym osobom,
    dziennikarzom, specjalistom od reklamy, każdy mógł taki bon dostać (poza
    pracownikami). Teraz ludzie przychodzą do sklepu z bonami. Biorą towar, płacą
    bonem, dostają paragon. Jeżeli ktoś przychodzi i płaci gotówką to problem z
    głowy, konto kasa i już, a bony? Oto jest pytanie?

    Ania

  • 4. Data: 2006-11-17 18:32:24
    Od: "As" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bonem, dostają paragon. Jeżeli ktoś przychodzi i płaci gotówką to problem
    > głowy, konto kasa i już, a bony? Oto jest pytanie?

    A moze:
    - zrobic rozchod wewnetrzny i wystawic fakture wewnetrzna na towary na cele
    rir
    - wystawic fakture na wlasciciela za bony w ramach rozrachunkow z
    wspolnikami i wtedy zaksiegowac odpowiednio rozrachunki i koszty pamietajac
    o rir.

  • 5. Data: 2006-11-17 18:33:47
    Od: "As" <j...@o...pl>

    Użytkownik "As" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - wystawic fakture na wlasciciela za bony w ramach rozrachunkow z
    > wspolnikami i wtedy zaksiegowac odpowiednio rozrachunki i koszty

    zapomnialam dodac: albo to albo to. pozdrawiam :)

  • 6. Data: 2006-11-17 18:45:49
    Od: "Ania" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > cele
    > pamietajac
    > >

    > zapomnialam dodac: albo to albo to. pozdrawiam :)

    Nadal pozostaje problem rozliczenia bonów w momencie zapłaty przez klienta. Czy
    można uznać, że są to inne środki pieniężne??
    Z drugiej jednak strony te bony nie są później wykorzystywane. Zostają na
    stanie. Może przeksięgować je na jakieś konto pozabilansowe, tak żeby już
    nigdzie nie było ich widać, bo nie przedstawiają już żadnej wartości.

    Ania

  • 7. Data: 2006-11-17 19:06:57
    Od: "*" <o...@o...pl>

> [...]
    > stanie. Może przeksięgować je na jakieś konto pozabilansowe, tak żeby już
    > nigdzie nie było ich widać, bo nie przedstawiają już żadnej wartości.

    w specyfikacji do innych sr. pienieznych nie ma bonow, ja rozumiem to tak,
    ze mimo ze wlascieil je "wniosl" - chociaz mozna sie teraz czepiac jako co
    wniosl? jako czesc kapitalu? - to dla mnie wyglada to tak jakbyscie
    wyemitowali bony, a wlasnie czytalalm ze bony sa znakami legitymacyjnym
    (wyrok NSA) w zwiazku z tym obowiazuja ich przepisy jak papierow
    wartosciowych, wiec bardziej potraktowalalbym jako krotkoterminowe papiery
    wartosciowe....

  • 8. Data: 2006-11-17 19:12:57
    Od: "As" <j...@o...pl>

    Użytkownik "*" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (wyrok NSA) w zwiazku z tym obowiazuja ich przepisy jak papierow
    > wartosciowych, wiec bardziej potraktowalalbym jako krotkoterminowe papiery

    o holender, zmienily mi sie namiary :D

    w kazdym razie widze was jako emitenta bonow

  • 9. Data: 2006-11-17 19:17:49
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > (wyrok NSA) w zwiazku z tym obowiazuja ich przepisy jak papierow
    > wartosciowych, wiec bardziej potraktowalalbym jako krotkoterminowe papiery

    Teraz to już całkiem zgłupiałam ;) Czytałam na innych stronach o propozycji
    umieszczenie bonów jako materiały, ale jako krótkoterminowe papiery
    wartościowe...?? Wydaje mi się, że uznanie ich jako inne środki pieniężne ma
    jakiś sens, traktujemy je jak czeki itp.
    Już sama nie wiem.

    Ania

  • 10. Data: 2006-11-17 19:26:44
    Od: "As" <j...@o...pl>

> [...]
    ma
    > jakiś sens, traktujemy je jak czeki itp.

    ale bony to nie czeki. moze od razu w koszty, jesli wszystkie zostaly
    zrealizowane. bo jak nie to jest klopot....

    mnie caly czas nie pasuje to to ze wlasciel je wniosl - jako co? tak po
    prostu czy jako kapital?