  • 1. Data: 2008-02-06 14:42:22
    Temat: darowizna
    Od: Cooler <C...@w...pl>

    Witam wszystkich i proszę o pomoc

    Na rysunku:
    http://img255.imageshack.us/my.php?image=rysunekoq7.
    png
    przedstawiłem kawałek drzewa rodzinnego. Na czarno zaznaczyłem osoby,
    które już nie żyją, a na czerwono "kierunki" darowizn.
    Czy w przypadku darowizny, w obu przypadkach jest to II grupa podatkowa,
    gdzie trzeba opłacić darmozjadom haracz w wysokości ~12%? Z tego co
    wyczytałem, osoby obdarowywane są "zstępnymi rodzeństwa", a może się
    mylę? Dodam tylko, że darowizną będzie ziemia albo pieniądze (ze
    sprzedaży tej ziemi).

    A jeśli taką darowiznę przeznaczyć na zakup mieszkania, to czy nie
    obowiązują jakieś zwolnienia?

    A może są jakieś inne zwolnienia?

    Ratunku!