  • 1. Data: 2008-02-06 14:42:42
    Temat: faktura styczeń, przychód grudzień
    Od: "Ania" <a...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie!

    Mam ogromny problem. Jeżeli ktoś jest mi w stanie pomóc, będę wdzięczna.
    Sytuacja wygląda następująco:
    1) księgi rachunkowe
    2) sprzedaż komisowa (czyli zgodnie z ustawą VAT, obowiązek podatkowy powstaje z
    chwilą otrzymania zapłaty od komisanta, nie później niż wciągu 30 dni od dnia
    wymagalności zapłaty)
    3) Komisant sprzedał mój towar w grudniu. Zobowiązanie komisanta wobec mnie
    powstało w grudniu, ale komisant zapłacił mi w styczniu, więc w styczniu
    wystawiłam mu fakturę.
    4) W grudniu muszę zaksięgować tą fakturę pod kontem podatku dochodowego
    A Co z VAT???? Przychód w grudniu, zobowiązanie w całej kwocie (brutto) w
    grudniu, a na którym koncie uwzględnić VAT. NA VAT Należny nie mogę, bo w
    grudniu nie był należny. CO ROBIĆ ?????

    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2008-02-06 15:00:40
    Temat: Re: faktura styczeń, przychód grudzień
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Ania pisze:
> [...]
    > grudniu, a na którym koncie uwzględnić VAT. NA VAT Należny nie mogę, bo w

    Może warto by się zastanowić nad starą konstrukcją trzech kont do
    rozliczania VAT - należny, naliczony i do zapłaty, jakie niektórzy od
    zarania VATu (lat będzie prawie 15) z powodzeniem stosują. ;)

    Poza tym, dziewczyno, ten VAT _jest_ należny. To że jeszcze nie jest
    WYMAGALNY niczego nie zmienia. Gdzie odpisujesz inne niewymagalne
    zobowiązania? Składki ZUS od wynagrodzeń rozliczanych z miesięcznym
    opóźnieniem? Pobrane zaliczki od wynagrodzeń itp itd?
    A co robisz z podatkiem naliczonym do odliczenia w następnym miesiącu?
    Tu nie masz problemu?

    ps. życzę Ci żebyś tylko takie problemu z VATem miała.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813