    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: darowizna, jak to łatwiej zrobić
    Date: Tue, 09 Apr 2013 21:39:52 -0500

    zlotowinfo wrote:
    > darowizna od rodzica, zakup mieszkania, który wariant lepszy
    > 1. rodzić robi darowiznę kasy (gotówka może być czy trzeba przelew)
    > i potem ja kupję na siebie mieszkanie
    >
    > 2. rodzić kupuje mieszkanie
    > i robi darowiznę mieszkania
    >
    > które rozwiązanie bardziej prawidłowe?

    gotowka.

    musi byc przelewem z konta rodzica na twoje konto.
    Do tego sporzadzic umowe darowizny, bo jakis papierek do urzedu zaniesc
    musisz. Wzor znajdziesz na internecie. Jakos w ostatnim miesiacu
    wrzucalem link do takiej wygladajacej sensownie.
    Potem druczek cos tam-z2 do urzedu skarbowego w ciagu 6 miesiecy od dnia
    przelewu.
    Uwaga tylko na to czy daruje ci rodzic sztuk jeden ze swojego majatku
    odzielnego czy rodzice sztuk dwa z majatku wspolnego. No chyba, ze maja
    rodzielnosc. odpowiednio zawrzec to w umowie.
    Wielkiej roznicy to nie robi, ale US potrafi sie do kazdej pierdoly
    doczepic.
    Potem sam kupujesz mieszkanie.
    Bardzo bardzo formalnie umowa darowizny wymaga formy notarialnej, ale
    jest wyjatek, ze jak zostanie dokonana bez zachowania tej formy to tez
    jest wazna.

    Kupienie mieszkania przez rodzicow i darowanie go tobie wymaga formy
    notarialnej i bedziecie ladnych pare tysiecy w plecy. Dodatkowo moze byc
    numer w momenie kiedy np. takiego mieszkania nie mozna sprzedac.
    Czytac o babciach co to wykupily mieszkanie z bonifikata i podarowaly
    dziecion i trzeba bylo ulge zwracac lub doplacic podatek.
    gotowka jest duzo mniej skomplikowana.