  • 1. Data: 2003-01-09 14:23:02
    Temat: darowizna (samochód) raz jeszcze
    Od: "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl>

    Może tym razem uda mi się uzyskać odpowiedź ?

    Pod koniec ubr. otrzymałem od ojca darowiznę w postaci samochodu o wartości
    rynkowej 6000 pln.
    Czy muszę to zgłaszać w US i/lub uiszczać podatek ?
    Samochód chcę wciągnąć jako środek trwały do firmy w ramach prow.
    działalności gosp., a następnie go amortyzować.

    Z góry dzięki za informacje.
    Radek

  • 2. Data: 2003-01-09 16:52:56
    Temat: Re: darowizna (samochód) raz jeszcze
    Od: "Sławek" <w...@p...multinet.pl>

    Zgłosić musisz, inaczej go nie przerejestrujesz, podatku nie zapłacisz
    ponieważ jest to tak zwana darowizna w pierwszej grupie pokrewieństwa.

    Sławek

  • 3. Data: 2003-01-10 06:24:05
    Od: "Ryszard Krakowiak" <e...@e...pl>

    Użytkownik "Sławek" <w...@p...multinet.pl> napisał w wiadomości
    > Zgłosić musisz, inaczej go nie przerejestrujesz, podatku nie zapłacisz
    > ponieważ jest to tak zwana darowizna w pierwszej grupie pokrewieństwa.

    Możliwe, że podatek trzeba będzie zapłacić. Jego wysokość zależy od stopnia
    pokrewieństwa.

    W tym przypadku, przy kwocie 6000, prawdopodobnie podatku nie trzeba będzie
    płacić ze względu na "załapanie się" na kwotę wolną od podatku od darowizn.
    Wysokość kwoty wolnej zależy również od grupy pokrewieństwa.

    Jednak jeżeli 2 ostatnich 5 latach były już dokonywane jakieś darowizny to
    nie ma kwoty wolnej i trzeba płacić podatek od całej sumy.

    --

    :: Ryszard <eR_Ka> Krakowiak :: e...@e...pl :: ICQ 27972513 :: GG 3300097
    :: Piaseczno Warszawa ::