  • 1. Data: 2003-01-09 13:28:49
    Temat: BIG PROBLEM - porazka
    Od: r...@o...pl

    Witam

    Mam bardzo powazny problem. Na wstepie bardzo prosze o powstrzymanie sie od
    slow krytyki i tak 100% uzasadnionej, ale pisze tu tylko dlatego aby uzyskac
    jakas pomoc, ktorej teraz bardzo potrzebuje.

    Mam firme ze znajomym (juz nie jest nim) - jestem ryczatlowcem, prowadzona od
    roku czyli poczatek styczen 2002. Ja zajmowalem sie interesem znajomy paroma
    drobiazgami i cala dokumentacja. Okazalo sie ze zostalem wyrolowany tu nie bede
    tego opisywal to nie jest istotne a pisac bym mogl i mogl.

    Teraz mam naszczescie wszystkie swoje zeszyty sprzedazy, ksiazke w ktorej tylko
    klilka miesiecy jest wpisanych, dodatkowo raport dzienny tez z tego okresu. Ja
    ponad to ze mam firme jak i on bylismy pracownikami innej firmy na stale, tak
    ze ZUS byl oplacany.

    Nasza spolka byla nieformalna choc kasa dzielona proporcjonalnie do wkladu. Ale
    to jest na mnie.

    Po tym jak zostalem oszukany przez jego lekcewazenie sprawy i wyciagniecie z
    tgo wszystkiego ile sie dalo stanolem przed takim faktem

    przez caly rok nie zostala zaplacaona skladka zdrowotna choc ja wszyskto
    wstepnie co trzeba bylo wypelnilem ale jakk widac nic nie dotarlo i nie bylo
    placone. Co do potatku nie zdazylem sam jeszcze wszystkiego uregulowac to jest
    wpisac do ksiazki.

    I teraz pytanie co moge zrobic, bo widze ze jesli bede wpisywal wszystko to
    rzecz jasna w ktoryms miesiacu roku 2002 przekrocze limit i wyjdzie do zaplaty.
    Z tego co juz sam wiem bo zdazylem sie dowiedziec gdzie powinienem ze zdrowotne
    to odliczenie ktorego nie moge zrobic bo nie zaplacilem.

    Troche moze nie jasno wyjasnilem wszystko ale moje pytanie bedzie proste

    czy moge jakos zaplacic w tym miesiacu jeszcze bo za grudzien przeciez teraz
    sie placi, za caly rok + odsetki tak abym mogl to odliczyc od podatku a i
    podatek ktory wyjdzie powiedzmy w ktoryms miesiacu powiedzmy listopadzie
    zaplacic rowniez z odsetkami, chce to jakos naprawic o ile sie to jakos da.

    Wiem ze jest to totalne przegiecie, ale naprawde chce to jakos naprawic w miare
    mozliwosci. Prosze o pomoc moze sa jakies jeszcze terminy jakas porada co mam
    zrobic itp.
    Wiem ze bede musial kombinowac i krecic ale moze da sie to jakos zreperowac.

    Pozdrwaiam

    Zdruzgocony i zalamany

    Ps. Bardzo prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2003-01-09 14:24:19
    Temat: Re: BIG PROBLEM - porazka
    Od: "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM>

    > czy moge jakos zaplacic w tym miesiacu jeszcze bo za grudzien przeciez
    teraz
    > sie placi, za caly rok + odsetki tak abym mogl to odliczyc od podatku a i

    sam sobie odpowiedziales....nie mozesz bo nie zaplaciles

  • 3. Data: 2003-01-09 14:34:03
    Od: r...@o...pl

    a za grudzien do kiedy sie placi?

    nie mozna tego teraz jakos zaplacic z odsetkami??

    a druga sprawa remament, czy to trzeba wpisywac jako sprzedaz tak jak w kpir
    czyli przychod????

  • 4. Data: 2003-01-09 14:48:48
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> wrote:
    > Mam firme ze znajomym (juz nie jest nim) - jestem ryczatlowcem,

    Co to za ryczałt?Karta podatkowa ?

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 5. Data: 2003-01-10 08:43:48
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <r...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > nie mozna tego teraz jakos zaplacic z odsetkami??
    >
    > a druga sprawa remament, czy to trzeba wpisywac jako sprzedaz tak jak w

    Jesli pan oczekuje pomocy, to trzeba pisac jasnej, bo na tak postawione
    pytania
    to odpwiedzi beda "niepewne".

    Pisze pan "mam firme ze znajomym" a nastepnie ze to spolka "nieformalna"...
    Pisze pan o ryczalcie (pewnie zryczaltowany podatek od przychodu)
    a teraz znow o remanencie. Jakim remanencie i PO CO ?

    No to o co wlasciwie Panu chodzi ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-01-10 18:54:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Piszesz dość niejasno, więc i moja odpowiedź będzie dość ogólna. Zarówno ZUS
    jak i podatek możesz uregulować z opóźnieniem i wyrównaniem należnych
    odsetek. W ten sposób unikniesz kary za niezapłacenie. Po prostu składasz
    odpowiednie deklaracje za kolejne miesiące teraz. Jeśli deklaracje były już
    złożone, to składasz korekty. Jak to jednak zaksięgować nie jestem w stanie
    Ci powiedzieć, gdyż po pierwsze zbyt zawile to wywiodłeś, a po drugie nie
    znam się aż tak na tym.
    Mogę zaproponować, byś z tym całym nabojem poszedł do jakiegoś doradcy
    podatkowego, ale oczywiście to będzie niestety kosztowało. Jednak byc może
    mniej, niż kara, gdy urzędy się zorientują w brakach.