  • 1. Data: 2003-12-28 15:17:37
    Temat: deklaracje do zus ???
    Od: "r21" <r...@o...pl>

    Od kwietnia br zaprzestalem wysylac do zus-u wszelkich deklaracji, bo
    podobno ustawa na to zezwalala...
    Jestem zatrudniony na etacie i dodatkowo wykonuje dg zatrudniam 2
    pracownikow w sumie na 1,5 etatu.
    No i przed swietami otrzymalem pismo z zusu gdzie informuja mnie, ze nie
    maja moich deklaracji za okres 4-11'2003. <wcale mnie to nie dziwilo hehe>
    hmm zadzwonilem pod podany nr w zusie i pani w sluchawce poinformowala mnie
    ze jednak powinienem wysylac deklaracje!!!!!
    WIEC JAK TO Z TYMI DEKLARACJAMI JEST ????
    pzdr :))

  • 2. Data: 2003-12-28 17:18:39
    Temat: Re: deklaracje do zus ???
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "r21" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Od kwietnia br zaprzestalem wysylac do zus-u wszelkich deklaracji,
    bo
    > podobno ustawa na to zezwalala...

    Ale nie wszystkim.

    > Jestem zatrudniony na etacie i dodatkowo wykonuje dg zatrudniam 2
    > pracownikow w sumie na 1,5 etatu.

    Jak zatrudniasz, to na jakiej podstawie nie składałeś?
    Podobno tak mówili? :-)

    Jest tak jak w art 46 i 47 ustawy o sus
    (albo jeszcze jakiś obok)

  • 3. Data: 2003-12-28 19:22:40
    Od: " Mikolaj" <m...@W...gazeta.pl>

    > hmm zadzwonilem pod podany nr w zusie i pani w sluchawce poinformowala mnie
    > ze jednak powinienem wysylac deklaracje!!!!!
    > WIEC JAK TO Z TYMI DEKLARACJAMI JEST ????

    Nie skladasz pod warunkiem ze nic nie uleglo zmianie w stosunku do ZUS lub
    nie zalegasz ze skladkami, w innym przypadku musisz skladac deklaracje dopoki
    nie splacisz zaleglosci wobec ZUS (a potem jeszcze kolejny miesiac skladasz
    deklaracje i juz potem nie)

    W moim domniemaniu musisz skladac bo zatrudniasz. To chyba tylko dotyczy
    jednoosobowej dzialnosci bez zatrudnionych, ale moge sie mylic.

    Mikolaj

  • 4. Data: 2003-12-28 20:11:00
    Od: p...@f...pl (Małgorzata Przybysz)

> [...]
    >
    > Mikolaj
    >
    >jesli zatrudniasz pracowników musisz składac deklaracje do ZUS, tylko w
    przypadku osoó, które nikogo nie zatrudniaja nie musza tego robic

    gosia
    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 5. Data: 2003-12-28 22:06:08
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    Czy możliwośc nieskładania deklaracji DRA ( jednoosobowa firma ) jest
    uwarunkowana brakiem zaległości wobec ZUS ??
    To znaczy jeśli ktoś się opóźnia w opłacaniu składek (np. kilka dni) to
    musi składać deklaracje mimo, że nic sie w nich nie zmieniło ??

    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info