  • 1. Data: 2003-12-28 02:45:49
    Temat: jak rozliczać rozmowy prywatne z telefonu firmowego?
    Od: Pan Kracy <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Prowadzę działalność gospodarczą w miejscu zamieszkania. W najbliższych
    dniach planuję przepisanie telefonu stacjonarnego z teściów na siebie.
    Na linii telefonicznej jest Neostrada, którą chciałbym w całości wliczać
    w koszty, ale również spora część rozmów to będą rozmowy prywatne mojej
    żony.

    Chętnie bym przepisał telefon na firmę, ale jak mógłbym wtedy rozliczać
    rozmowy prywatne? Wolałbym to uczciwie rozliczyć, aby nie podpaść głupio
    przy kontroli.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 2. Data: 2003-12-28 09:16:28
    Od: "N." <n...@n...buziaczek.pl>

    Użytkownik "Pan Kracy" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chętnie bym przepisał telefon na firmę, ale jak mógłbym wtedy rozliczać
    > rozmowy prywatne? Wolałbym to uczciwie rozliczyć, aby nie podpaść głupio

    Brać biling i zaznaczać rozmowy firmowe i tylko to ująć w koszty.

  • 3. Data: 2003-12-28 11:24:44
    Od: Pan Kracy <k...@p...onet.pl>

    > Brać biling i zaznaczać rozmowy firmowe i tylko to ująć w koszty.

    Ale czy faktycznie mogę rozliczyć tylko część faktury wystawionej na
    firmę???

    Przykładowo: faktura jest na 100zł netto+20zł VAT, a z wyliczeń wynika,
    że prywatnie wygadane zostało 30zł netto+5zł VAT. Czy to oznacza, że
    mogę wpisać do kosztów 70zł, a 15zł VATu odliczyć? Nie słyszałem nigdy o
    "częściowym" rozliczeniu faktury wystawionej na firmę...

    I tak przy okazji - jak forumowicze rozwiązują problem, że rozliczyć
    styczeń należy do 20 lutego, a faktura przychodzi czasem później? O
    bilingu nawet nie wspomnę.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 4. Data: 2003-12-28 14:34:41
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > I tak przy okazji - jak forumowicze rozwiązują problem, że rozliczyć
    > styczeń należy do 20 lutego, a faktura przychodzi czasem później? O
    > bilingu nawet nie wspomnę.

    Faktura za rozmowy styczniowe przychodzi w lutym i w lutym ją księgujesz, bo
    płacisz w miesiącu wskazanym w fakturze (z reguły też w lutym) a rozliczasz
    w marcu (do 20-go). Bilingi przychodzą chyba razem z fakturą?

    Tomek

  • 5. Data: 2003-12-29 07:06:23
    Od: "N." <n...@n...buziaczek.pl>

> [...]
    rozliczasz
    > w marcu (do 20-go). Bilingi przychodzą chyba razem z fakturą?

    Bilingi napewno przychodzą z fakturą! Trzeba je zamówić w TPSA oczywiście.