  • 1. Data: 2003-05-06 08:33:21
    Temat: diety->koszty->dochody
    Od: "Pulsar" <p...@N...pl>

    Witam!
    Może ja coś źle rozumuję, ale jak to jest z dietami niepracowników?
    27.02.2003 weszło w życie rozp. ministra finansów w sprawie zaniechania
    poboru podatku dochodowego (...). Zarządza się w nim zaniechanie poboru od
    świadczeń rozmaitych. Głównie chodzi mi o diety. Więc zwalnia się w par. 1 z
    poboru zaliczek od diet otrzymanych przez niepracowników i otrzymanych w
    celu osiągnięcia przychodu. Dalej, w par. 2 wyłącza się z tego zaniechania
    różne grupy - w tym określone w art. 14 uopdoof - jeżeli diety te zostały
    zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.
    Czy w związku z tym - jeżeli szef firmy jedzie sobie gdzieś w delegację,
    nalicza sobie dietę, którą daje w koszty to czy musi od niej płacić podatek
    dochodowy? Bez sensu to jest, ale czy ktoś kiedyś twierdził, że podatki u
    nas są sensowne? Co prawda taki szef fizycznie takiej diety nie otrzymuje -
    on sobie ją nalicza i daje ją w koszty - może tu jest haczyk?
    Nie wiem, zgłupiałem - możecie mnie jakoś oświecić?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-05-07 21:30:33
    Temat: Re: diety->koszty->dochody
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 May 2003, Pulsar wrote:
    [...]
    >+ Czy w związku z tym - jeżeli szef firmy jedzie sobie gdzieś w delegację,
    >+ nalicza sobie dietę, którą daje w koszty to czy musi od niej płacić podatek
    >+ dochodowy? Bez sensu to jest,

    Zgadza się :)
    IMHO raczej chodziło o uniknięcie 2-krotnego "zaliczenia w koszt".

    >+ Co prawda taki szef fizycznie takiej diety nie otrzymuje -
    >+ on sobie ją nalicza i daje ją w koszty - może tu jest haczyk?

    Może byli tacy co sobie raz wypłacali z kasy (i w KUP "wypłatę")
    i drugi raz zaliczali w koszt "bilety" ?
    Sądząc z pomysłów opisywanych na grupie nie jest to niemożliwe :[

    >+ ale czy ktoś kiedyś twierdził, że podatki u nas są sensowne?

    No, ja na pewno nie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-08 06:56:11
    Od: "Pulsar" <p...@N...pl>

    > Zgadza się :)

    Zgadza się, że bez sensu, czy zgadza się, że trzeba płacić podatek? ;-) Wg
    mnie to pierwsze, ale wolę się spytać...
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-05-08 09:13:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 May 2003, Pulsar wrote: