  • 1. Data: 2006-05-11 08:51:33
    Temat: zalegly ZUS i korekta Pit
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    Sprawa jest tak. Byla jednoosobowa DG. Odezwal sie zus domagajac sie
    zaplaty skladek za okres kilkunastu miesiecy miedzy 2000 a 2001 rokiem.
    Skladki najprawdopodobniej nie byly placone(chyba zaniedbanie) :/ i w
    PIT tez nie byly uwzgledniane. Poszukalem troche na necie i sie paru
    rzeczy dowiedzialem.
    Czy dobrze rozumie, ze mozna zlozyc korekte pita za 2000 i 2001 wpisujac
    zaplacone skladki pomniejszajace dochod (uratuje sie pare zlotych)??
    Czy termin mija 31 grudnia 2006 na dokonanie takich korekt??

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    --
    Pozdro
    Harry

  • 2. Data: 2006-05-11 09:04:03
    Temat: Re: zalegly ZUS i korekta Pit
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Harry wrote:

> [...]
    > wpisujac zaplacone skladki pomniejszajace dochod (uratuje sie pare
    > zlotych)?? Czy termin mija 31 grudnia 2006 na dokonanie takich

    Składki odlicza się w roku, w którym nastąpiła ich rzeczywista zapłata.
    Więc jeśli były płacone w 2000 to korekta PIT, jeśli nie i płacisz je
    teraz to odliczysz je w PIT za 2006 rok. W wypadku korekty to termin za
    2000 do końca 2006 (a lepiej do 30 września, bo mają jeszcze 3 miesiące
    na zwrot i potem mogą po prostu nie zwrócić), za 2001 do końca 2007

  • 3. Data: 2006-05-11 09:27:29
    Od: "news.vogel..pl" <www#goldap..net>

    > teraz to odliczysz je w PIT za 2006 rok. W wypadku korekty to termin za
    > 2000 do końca 2006 (a lepiej do 30 września, bo mają jeszcze 3 miesiące
    > na zwrot i potem mogą po prostu nie zwrócić), za 2001 do końca 2007

    A nie jest tak, że jak złoży korektę to termin przedawnienia danego okresu
    biegnie na nowo? Nie będzie 5 lat od momentu złożenia korekty?

  • 4. Data: 2006-05-11 10:47:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 May 2006, Harry wrote:

> [...]
    > Czy dobrze rozumie, ze mozna zlozyc korekte pita za 2000 i 2001 wpisujac
    > zaplacone skladki pomniejszajace dochod (uratuje sie pare zlotych)??

    Moment.
    To one były zapłacone czy nie?
    Odlicza się składki ZAPŁACONE a nie te które "miało się zapłacić"!
    Zajrzyj do ustawy. Jak zostaną zapłacone teraz to IMO należy odliczyć
    je teraz (ale bez odsetek!)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-05-11 10:50:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Zajrzyj do ustawy. Jak zostaną zapłacone teraz to IMO należy odliczyć
    > je teraz (ale bez odsetek!)

    _Można_ odliczyć Gotfrydzie, można. Obowiązku nie ma ;)

    Maddy <czepialstwo mode on>

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2006-05-11 20:08:02
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    no dobra , ale firmy juz nie ma od tego 2001 roku, to jakiego pita
    zlozyc teraz , tego z dzialalnoscia(pit 36) i uwzglednic zaplacone (za
    chwile) odsetki??

  • 7. Data: 2006-05-11 20:42:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 May 2006, Maddy wrote:

    > _Można_ odliczyć Gotfrydzie, można. Obowiązku nie ma ;)

    Ta jest!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-05-11 21:36:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 May 2006, Harry wrote:

    > no dobra , ale firmy juz nie ma od tego 2001 roku, to jakiego pita zlozyc
    > teraz , tego z dzialalnoscia(pit 36)

    Oczywiście nie "z DG" jeśli DG sie nie prowadzi.
    Ale składki wolno odliczyć od różnych źródeł - jak ubezpieczony ma
    dochody z pracy, z umów osobistych itp - to rozliczy w rozliczeniu
    rocznym *ZA* bieżący rok. Tym składanym do kwietnia roku przyszłego :)

    > i uwzglednic zaplacone (za chwile) odsetki??

    No toż pisałem że odsetek się NIE rozlicza!!!
    Odsetki płaci się za karę (za niezapłacenie o czasie) i nie są one
    "składkami" - jest wprost wyłączenie w przepisach.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-05-12 01:11:58
    Temat: Re: ZUS
    Od: "roxy " <r...@g...pl>

    Ja z takim zapytaniem :), tematycznie zbliżonym do postu...

    Jak wygląda NADPŁATA składek za ...1999 rok /marzec-kwiecień/?
    Dopiero teraz przysłali mi deklaracje za 2 miesiące, gdzie był błąd
    księgowej /2 razy policzyła jedną składkę/ i chcą, by złożyć korektę. Z tego
    co sprawdziłam, błąd był powielany przez cały 1999 rok...

    Ciekawe czy ZUS zwróci nadpłatę z odsetkami? Papiery były wertowane kilka
    razy przez ostatnie lata, właśnie przez ZUS, jakoś wcześniej się nie
    dopatrzyli, pewnie celowo :/

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-05-12 07:45:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 May 2006, roxy wrote:

    > Ciekawe czy ZUS zwróci nadpłatę z odsetkami?

    Nie, bo to nie ich błąd.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)