  • 1. Data: 2002-02-26 21:45:00
    Temat: doliczenie i ulga budowlana
    Od: "Bogdan Skuczyński" <b...@z...com.pl>

    Witam,
    W 1999r, sprzedałem mieszkanie i rozpoczałem budowę domu. Po sprzedaży
    złożyłem oswiadczenie , że pieniądze uzyskane ze sprzedaży mieszkania
    przeznacze w ciągu 2 lat na cele budowlane. Rozliczając w Pit za 2000
    dowiedziałem się w US , że powinienem dokonać doliczenia przy rozliczaniu
    ulgi budowlanej za 1999r. i 2000r.. W związku z tym mam pytanie:
    czy rozliczając rok 1999 i 2000 muszę najpierw całkowicie rozliczyć kwotę
    uzyskaną ze sprzedaży mieszkania, czy jeżeli osiągnąłem inne dochody mogę
    rozliczyć dowolnie część ulgi budowlanej tzn.część jako pokrytą z dochodów
    uzyskanych w 1999 i 2000r., a częśc jako z dochodu uzyskanego ze sprzedazy
    mieszakania ? Chciałbym nadmienić , że sam zakup działki budowlanej to
    ok.70% kwoty uzyskanej ze sprzedaży mieszkania, a odliczyłem jako ulgę na
    zakup działki jedynie ok. 10% wartości działki.

    Proszę i dziękuję za odpowiedź.

    K.Skiba