  • 21. Data: 2006-08-04 06:43:13
    Temat: Re: doradzcie w kwestii zusu...
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Piotr Niżyński wrote:

    > Na firma.onet.pl jest pod ręką,
    > http://firma.onet.pl/1358,1104088,parametry.html (ZTCP chorobowe jest
    > nieobowiązkowe, a wypadkowe może przyjmować wartości z pewnego zakresu
    > w zależności od charakteru pracy)

    Przy DG jednoosobowej nie ma "pewnego zakresu" dla wypadkowego. Jest
    zawsze 1,8%

  • 22. Data: 2006-08-04 12:53:12
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Przy DG jednoosobowej nie ma "pewnego zakresu" dla wypadkowego. Jest
    > zawsze 1,8%

    czy aby napewno 1.8%?
    A nie zalezy to przpadkiem od rodzaju dzialanosci?
    np. do marca przy mojej bylo 1.93%, a od kwietnia wg rozporządzenia było
    1.2% wg kodu PKD. Obowiazuje to dla przedsiebiorstw zgłaszajacych do
    ubezpieczenie ponizej 10 osob.

    Dz.U. 2006 nr 42 poz. 283

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 6 marca 2006 r.
    zmieniające rozporządzenie w sprawie różnicowania stopy procentowej składki
    na ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych
    w zależności od zagrożeń zawodowych i ich skutków

  • 23. Data: 2006-08-04 12:58:56
    Od: Piotr Niżyński <a...@b...pl>

    Najbezpieczniej zapłacić maksymalną stawkę, to w końcu minimalna
    różnica... A urzędnicy niech sobie rozstrzygają

  • 24. Data: 2006-08-04 13:38:33
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Najbezpieczniej zapłacić maksymalną stawkę, to w końcu minimalna
    > różnica... A urzędnicy niech sobie rozstrzygają

    Niekoniecznie. Ja sie od ZUS dowiedzialem, ze stosuje niewlasciwa stawkę.
    Dostałem zawiadomienie o bledach w przeslanej dokumentacji i teraz mógłbym
    miec problemy, gdybym chcial o niezaleganiu z ZUS. Chodz de facto mam
    nadplatę a nie niedoplatę (placilem 1.93% zamiast 1.2%). Praktyka ZUS jest
    jednak taka, ze wstrzymują sie z wydawaniem zaswiadczen o niezaleganiu
    dopoki nie wyprostuje sie równiez dokumentacji.

  • 25. Data: 2006-08-04 14:23:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Bartek wrote:

> [...]
    > procentowej składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy
    > pracy i chorób zawodowych w zależności od zagrożeń zawodowych i ich

    Tak, jestem pewien.

    USTAWA z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z
    tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych

    Art. 28. 1. Stopa procentowa składki na ubezpieczenie wypadkowe dla
    płatnika składek zgłaszającego do ubezpieczenia wypadkowego nie więcej
    niż 9 ubezpieczonych wynosi 50% najwyższej stopy procentowej ustalonej
    na dany rok składkowy dla grup działalności, zgodnie z zasadami
    określonymi w art. 30.

    Najwyższa stopa to było 3,86% a obecnie jest 3,6%. I liczysz 50% z
    tego. Rozporządzenie które podałeś nie mogło zmienić tej ustawowej
    zasady.

  • 26. Data: 2006-08-04 14:27:24
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > Najwyższa stopa to było 3,86% a obecnie jest 3,6%. I liczysz 50% z
    > tego. Rozporządzenie które podałeś nie mogło zmienić tej ustawowej
    > zasady.

    racja, nie zajrzalem wyzej w hierarchii aktów prawnych.
    Czyli teraz bedzie 1.8% zamiast 1.93%

  • 27. Data: 2006-08-04 21:39:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Aug 2006, Piotr Niżyński wrote:

    > Najbezpieczniej zapłacić maksymalną stawkę, to w końcu minimalna różnica...
    > A urzędnicy niech sobie rozstrzygają

    Rozstrzygają, ja też dostałem wezwanie z powodu 1,93%!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 28. Data: 2006-08-04 23:09:54
    Od: Piotr Niżyński <n...@h...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Rozstrzygają, ja też dostałem wezwanie z powodu 1,93%!

    No to wtedy się dowiadujesz z pierwszej ręki, jak powinno być. ;)

  • 29. Data: 2006-08-04 23:16:44
    Od: "brunner" <b...@f...asd>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tak, niestety

    W Polsce na 5 mln darmozjadow, w normalnych krajach ZUS jest ok 150 PLN

  • 30. Data: 2006-08-05 11:54:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Aug 2006, Piotr Niżyński wrote:

    > No to wtedy się dowiadujesz z pierwszej ręki, jak powinno być. ;)

    Wcale nie :)
    Pismo zawiera informację ze jest źle i deklaracja nie może zostać
    przyjęta więc masz złożyć korektę.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)