eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidotacja "de minimis" a zapisy w ksiedze przychodu - rozchodu › Re: dotacja "de minimis" a zapisy w ksiedze przychodu - rozchodu
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dotacja "de minimis" a zapisy w ksiedze przychodu - rozchodu
    Date: Fri, 23 Nov 2007 00:30:50 +0100

    On Thu, 22 Nov 2007, opek wrote:

    > Witam grupowiczow, staram sie rozwiazac kwestie zapisow w ksiedze z dotacji
    > de minimis. Dzialalnosc KPiR podatek liniowy zwolnienie z VAT.
    >
    > Na rozpoczecie dzialalnosci gospodarczej otrzymalem dotacje w wysokosci
    > ~4,9ys zl na pokrycie 80% wydatkow za komputer i biurko.
    > Remanent poczatkowy wpisalem w ksiedze 0zl.
    > Otrzymalem dotacje i chyba z tego co czytam mam jej nie wpisywac do ksiegi
    > bo jest zwolniona z podatku, czy mam moze ja wpisac w uwagach?

    FYI: opisy dotyczące rozliczania dotacji były kilka razy na grupie,
    tu jest archiwum:
    http://groups.google.com/advanced_search?q=group%3A*
    .podatki&num=100
    ...a ja się nie wtykam, żeby znowu czegoś nie przekręcić :)

    > Zakupilem biurko za ~1000zl oraz komputer za ~5000zl.
    > Czy wpisuje teraz w ksiedze biurko 200zl i komputer 1000zl (bo po tyle mam
    > wkladu wlasnego)

    Nie widzę możliwości.

    > Czy jesli takie kwoty wpisuje do ksiegi to ten komputer, ktory kosztowal
    > mnie osobiscie 1000zl mam amortyzowac

    Ja bym tak zrobił :)

    > czy potraktowac jako nie przekroczenie
    > limitu na srodek trwaly i wpisac jednorazowo do kosztow?

    W takim przypadku narażasz się na pytanie o podstawę prawną :)
    Na początek niegrożnie, czyli w imieniu (przynajmniej części grupowiczów)
    ja to zrobię, ale rozważ, co będzie jak spyta np. kontroler z UKS (to
    taka instytucja, co podobnoż "trzepie" znaczenie dokładniej niż typowa
    kontrola ze skarbówki).

    > Czy mozna prosic o jakies proste wytlumaczenie,

    Już tłumaczę - definicja kosztu jest tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...przeczytaj.
    Z naciskiem na "poniesione w celu".
    Nie "poniesione i zużyte w celu", tylko PONIESIONE W CELU.
    Z góry, z założenia, *poniesione* w *tym* celu.
    I wyjaśnij, jaki przepis uprawnia zakwalifikowanie w koszty DG wydatku
    poniesionego w celach osobistych, następnie *przeznaczonego* na
    cele DG :)
    IMO - nie ma. Ja bym na to nie wpadł, ale na początku tysiąclecia
    pisywała tu osoba z nickiem "Orka" i parę takich drobiazgów się
    dowiedziałem :)

    No ale jest parę wyjątków - m.in. właśnie przy sprzedaży:
    - rzeczy sprzedawanych "osobiscie" (tak zupełnie poza DG), kiedy to
    wydatki poniesione na ich nabycie i ulepszenie (MIMO że to NIE
    było "w celu sprzedaży"!) mogą być kosztem sprzedaży
    - rzeczy zaliczonych przez podatnika do DG, bo tam są tylko wymogi
    "własności" oraz "użycia w celu"
    :)

    > bo jakos nie moge polapac

    "Normalka", niestety :( (patrz sąsiednie posty - "Polska na 125 miejscu")

    > sie w przepisach a na starcie nie stac mnie na ksiegowa.

    Nie licz że się użalimy ;)
    Tu objaśniam co polecam "standardowo":
    http://groups.google.com/groups?as_q=post%C3%B3w&num
    =100&as_oq=2000+3000&as_ugroup=*.podatki&as_uauthors
    =gotfryd
    Masz lekturę "świąteczną" przed sobą!
    :)

    pzdr, Gotfryd