eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidrukarka fiskalna, bardzo bym prosił o łopatologiczne wyjaśnienia.. › drukarka fiskalna, bardzo bym prosił o łopatologiczne wyjaśnienia..
    From: "Lukasz" <l...@r...interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: drukarka fiskalna, bardzo bym prosił o łopatologiczne wyjaśnienia..
    Date: Mon, 3 Jan 2005 16:52:02 +0100
    Sender: x...@p...onet.pl@ntwklan-62-233-166-204.devs.futuro.pl

    Witam,
    Mamy w firmie drukarke fiskalną (jakistam Posnet podłączony do komputera).
    otrzymaliśmy ja (kupiliśmy) od firmy zewnętrznej, razem z programem
    ksiegowym.. Ten program ja sobie obsługuje i czasem coś ksiegow sobie na
    niej drukuja (paragony, ale sprzedaż dla osób fizycznych jest u nas
    marginalna więc jest to rzadkie)...
    Teraz problem jest taki że zmieniamy system księgowy.. Żeby bylo smieszniej
    to ten nowy system nie obsługuje (jak na razie przynajmniej) drukarki
    fiskalnej..
    I co w takiej sytuacji zrobić należy.
    -czy mozna zastosować do istniejącej drukarki jakis program który bedzie
    służył tylko do drukowania paragonów? Czy taki program może być napisany
    własnymi siłami (jest dokumentacja do drukarki), czy tez musi on w jakis
    sposób byc homologowany?
    - Czy można kupic po prostu kasę fiskalną do księgowości i na niej drukowac
    paragony? A przestać użytkować starą drukarkę? Czy śa tu jakieś formalności
    do zalatwienia?
    -wogóle to jak taka drukarka fiskalna działa? Co ona sobie w pamięci
    zapisuje? Czy są tylko określone firmy upoważnione do serwisowania takich
    urządzeń?

    Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedzi.

    Łukasz