  • 1. Data: 2005-01-03 15:52:02
    Temat: drukarka fiskalna, bardzo bym prosił o łopatologiczne wyjaśnienia..
    Od: "Lukasz" <l...@r...interia.pl>

    Witam,
    Mamy w firmie drukarke fiskalną (jakistam Posnet podłączony do komputera).
    otrzymaliśmy ja (kupiliśmy) od firmy zewnętrznej, razem z programem
    ksiegowym.. Ten program ja sobie obsługuje i czasem coś ksiegow sobie na
    niej drukuja (paragony, ale sprzedaż dla osób fizycznych jest u nas
    marginalna więc jest to rzadkie)...
    Teraz problem jest taki że zmieniamy system księgowy.. Żeby bylo smieszniej
    to ten nowy system nie obsługuje (jak na razie przynajmniej) drukarki
    fiskalnej..
    I co w takiej sytuacji zrobić należy.
    -czy mozna zastosować do istniejącej drukarki jakis program który bedzie
    służył tylko do drukowania paragonów? Czy taki program może być napisany
    własnymi siłami (jest dokumentacja do drukarki), czy tez musi on w jakis
    sposób byc homologowany?
    - Czy można kupic po prostu kasę fiskalną do księgowości i na niej drukowac
    paragony? A przestać użytkować starą drukarkę? Czy śa tu jakieś formalności
    do zalatwienia?
    -wogóle to jak taka drukarka fiskalna działa? Co ona sobie w pamięci
    zapisuje? Czy są tylko określone firmy upoważnione do serwisowania takich
    urządzeń?

    Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedzi.

    Łukasz

  • 2. Data: 2005-01-03 17:12:06
    Od: "prodrive" <U...@p...fm>

> [...]
    > służył tylko do drukowania paragonów? Czy taki program może być napisany
    > własnymi siłami (jest dokumentacja do drukarki), czy tez musi on w jakis

    Mozna zastosowac inny program ale badziesz musial z programu zasadniczego
    zdejmowac recznie to co poszlo z innego na drukarke (dwa razy ta sama
    robota). Jesli nie masz wiekszego pojecia o programowaniu nie zrobisz tego
    sam. Taki program nie ma zadnych homologacji.

> [...]
    drukowac
    > paragony? A przestać użytkować starą drukarkę? Czy śa tu jakieś

    Owszem, ze mozna! Mozesz kupic sobie dowolna kase fiskalna i drukowac
    paragony. Jednak nie beda sciagane stany magazynowe. Istnieje mozliwosc
    spiecia kasy z programem ale jesli Twoj program nie obsluguje drukarki to o
    obsludzie kasy chyba nie ma mowy. Posneta poprostu ulokuj gdzies w
    magazynku i niech czeka na to az Twoj program bedzie go obslugiwal. Nie rob
    zamkniecia (odczytu w US) bo wtedy juz nie mozej jej uzywac, no mozna ale
    trzeba zrobic ponowne zgloszenia itd.

    > -wogóle to jak taka drukarka fiskalna działa? Co ona sobie w pamięci
    > zapisuje? Czy są tylko określone firmy upoważnione do serwisowania takich
    > urządzeń?

    Drukarka zapisuje w pamieci po wykonaniu raportu dobowego dane o dziennej
    sprzedazy lacznej brutto, w rozbiciu na poszczegolne stawki Vat, kwote Vat
    oraz numer kolejny. Urzadzenia fiskalne moga serwisowac tylko wyznaczone
    firmy, posiadajce uprawnienia i przypisane do danego urzadzenia. Jesli
    chcesz zmienic pierwotny serwis musisz zastosowac odpowiednia procedure.

    > Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedzi.

    Tak sie zastanawiam jak mozna napisac program do obslugi sprzedazy bez
    obslugi najpopularniejszej drukarki fisklanej w Polsce !?

  • 3. Data: 2005-01-04 09:11:31
    Od: "Lukasz" <l...@r...interia.pl>

    Użytkownik "prodrive" <U...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > robota). Jesli nie masz wiekszego pojecia o programowaniu nie zrobisz tego
    > sam. Taki program nie ma zadnych homologacji.

    Dzieki za odpowiedź...
    No to wiadomo że będzie dodatkowa robota.
    Na szczęście sprzedaż dla osób fizycznych jest tylko jakimś marginalnym
    fragmentem działalności i paragonów wystawia się kilka na miesiąc.. I zawsze
    do tego paragonu jest faktura (która juz pójdzie z systemu księgowego)...
    Co do programu to mam tu programistę który może coś napisać.. A w
    ostateczności komuś to zlecić....

> [...]
    > rob
    > zamkniecia (odczytu w US) bo wtedy juz nie mozej jej uzywac, no mozna ale

    To ze nie będzie współpracy z programem ksiegowym to nie jest problem - bo
    j.w.

    OK, dzieki za wyjaśnienie...

    > Tak sie zastanawiam jak mozna napisac program do obslugi sprzedazy bez
    > obslugi najpopularniejszej drukarki fisklanej w Polsce !?

    Ech.. to taka głupota międzynarodowej korporacji.. Bo program używany
    oczywiście nie jest polski.
    Pochodzi z francji a te zabojady gdy zobaczyły ta maszynkę to nazwały ją
    "funy machine"...
    No i teraz sie zastanawiają co zrobic z tym fantem i mam im doradzić....

    Ł.

  • 4. Data: 2005-01-04 10:01:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Lukasz napisał:

> [...]
    > "funy machine"...
    > No i teraz sie zastanawiają co zrobic z tym fantem i mam im doradzić....

    To może jednak sprawdź, czy ten program nie robi "funny errors" przy
    prowadzeniu rachunkowości..

    M.

  • 5. Data: 2005-01-04 10:50:10
    Od: "Lukasz" <l...@r...interia.pl>

    > To może jednak sprawdź, czy ten program nie robi "funny errors" przy
    > prowadzeniu rachunkowości..

    Na szczęście nie jest to mój problem.. Nawet nie byłem odpowiedzialny za
    całość wdrożenia... jakby co to te "funy errors" to bedzie księgowa z
    dyrektorem finansowym wyjaśniała...
    ale generalnie jest to popis francuskiego 'project management'...

    Ł.

  • 6. Data: 2005-01-04 11:50:35
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Lukasz napisał:

    > Co do programu to mam tu programistę który może coś napisać.. A w
    > ostateczności komuś to zlecić....

    Tak z praktyki moge tylko wspomnieć, ze obsluga drukarki fiskalnej nie
    jest aż tak banalnym problemem. Szczególnie testowanie przy drukarce juz
    sfiskalizowanej

    M.

  • 7. Data: 2005-01-04 13:30:59
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Lukasz wrote:

    > Witam,
    [...]

    > Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedzi.

    "Dal cialla" ten, kto wdrazal/kupowal program...
    mial obowiazak zastanowic sie co na to "urzadzenie fiskalne"

    Jak na razie to mozna

    1. Zaprzestac sprzedazy dla osob ktorym naleza sie paragony..
    2. dokumentowac za pomoca "starego i nowego programu"
    te sprzearz..

    A przez ten czas kupic inna drukarke, albo dostosowac program do starej
    (co taniej)

    Boguslaw

  • 8. Data: 2005-01-04 14:06:13
    Od: "Lukasz" <l...@r...interia.pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > "Dal cialla" ten, kto wdrazal/kupowal program...
    > mial obowiazak zastanowic sie co na to "urzadzenie fiskalne"

    wytłumacz to Francuzom.... To francuska firma...

    > Jak na razie to mozna
    >
    > 1. Zaprzestac sprzedazy dla osob ktorym naleza sie paragony..
    Chilowo to tak będzie....
    > 2. dokumentowac za pomoca "starego i nowego programu"
    > te sprzearz..
    To raczej w gre nie wchodzi... przecież mamy taki świetny - francuski...
    > A przez ten czas kupic inna drukarke, albo dostosowac program do starej
    > (co taniej)
    program raczej nie obsługuje żednej drukarki, a przynajmniej 'wdrożeniowcy'
    nic o tym nie wiedzą :(..
    No jeszcze jest wyjście z kasą fiskalną, na której się bedzie ręcznie
    wybijało paragonik...

    Ł.

  • 9. Data: 2005-01-04 21:25:50
    Od: "prodrive" <U...@p...fm>

    .
    sie co na to "urzadzenie fiskalne"

    > Jak na razie to mozna
    >
    > 1. Zaprzestac sprzedazy dla osob ktorym naleza sie paragony..

    A dokladnie zaprzestac sprzedazy calkiem. Jak sie przekroczy obrot i wejdzie
    na kase to potem czy sie sprzedaje na paragony czy nie i tak musi byc
    zainstalowana.

  • 10. Data: 2005-01-04 22:13:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, prodrive wrote:
    [...]
> [...]
    >+ na kase to potem czy sie sprzedaje na paragony czy nie i tak musi byc

    Jakeś to wymyślił że ŻADNEJ sprzedaży (nie podlegającej rejestracji)
    nie można dokonywać ?? Art.111.3 dotyczy IMHO tylko art.111 !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)