  • 11. Data: 2004-04-07 21:14:59
    Temat: Re: druki VAT RUE
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:
    > Jednakże rozporządzenie obowiązuje dopiero od 13 kwietnia, więc póki co NIE
    > MOŻNA składać tych druków.

    Składać można. Niech sobie leży w urzędzie. Rozpatrywane będą od 13
    kwietnia, ale przynajmniej będą na początku kolejki. Właśnie dzisiaj
    złożyłem swój VAT-R/UE. Odbyła się debata nad ustawą i z pomocą pań z US mój
    druk został wypełniony i przyjęty (tzn. z VAT-R - choć w innym urzędzie
    mówili mi, że jeśli składam comiesięczne deklaracje, to wystarczy VAT-R/UE -
    ale w tym urzędzie chcieli oba, bo ten drugi to załącznik do pierwszego)

    P.

  • 12. Data: 2004-04-08 06:06:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "daryusz" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Żeby jaki przepis można było stosować po upływie 7 dni?
    >
    > Pozdrawiam, daryusz

    Mea culpa. Nie doczytałem.

    I uważasz, że jako wydane za wcześnie
    Rozporządzenie jest jakoś tam wadliwe? :-)

  • 13. Data: 2004-04-08 06:31:49
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > Składać można.

    II Mazowiecki US przyjmuje VAT-R+VAT-RUE

    >Niech sobie leży w urzędzie. Rozpatrywane będą od 13
    > kwietnia,

    Tak samo powiedzialy Panie w Urzedzie.
    Jako ciekawostka: w VAT-R, w poz. 37 pani kazala wpisac miesiac za ktory
    bedzie skladana pierwsza deklaracja (05/2004) pomimo, ze firma ciagle sklada
    VAT-7 co miesiac.

    Darek

  • 14. Data: 2004-04-08 07:34:31
    Od: "Wojciech P. Chojnacki" <w...@n...pl>

> [...]
    VAT-R/UE -
    > ale w tym urzędzie chcieli oba, bo ten drugi to załącznik do pierwszego)

    A czy panie chciały od Ciebie 152zł?

  • 15. Data: 2004-04-08 07:54:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wojciech P. Chojnacki napisał:

    > A czy panie chciały od Ciebie 152zł?

    Chciały czy nie chciały to inna sprawa, w Toruni nie chcą ;-)
    Ale na VAT-RUE wyrażnie pisze że to załącznik do VAT-R. Zresztą nie ma
    tam miejsca na podpis a bez popisu druk jest nieważny, chyba że
    zalączony do formularza głównego, z podpisem podatnika i tu trafiamy z
    powrotem na VAT-R.
    Poza tym na stronie MF jest wyraźny komunikat że RUE należy składać
    wyłacznie razem z VAT-R.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2004-04-08 08:18:08
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Wojciech P. Chojnacki <w...@n...pl> wrote:
    > A czy panie chciały od Ciebie 152zł?

    Za co?!? Za wpis do bazy?

    Nie chciały niczego takiego.

    P.

  • 17. Data: 2004-04-08 08:37:10
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    > A czy panie chciały od Ciebie 152zł?

    Alez skad! Zadnych oplat.

    Darek

  • 18. Data: 2004-04-08 09:36:56
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    VAT-R/UE -
    > ale w tym urzędzie chcieli oba, bo ten drugi to załącznik do pierwszego)

    Nie jest to do końca prawidłowe rozwiązanie. Składasz bowiem formularz
    niezgodny z obowiązującym wciąż wzorem, odnoszący się do przepisów, które
    nie obowiązują w dniu złożenia wniosku. Zgodnie z literą prawa powinien on
    być odrzucony bez rozpatrywania.
    Rozumiem, że US próbują w ten sposób naprawić fuszerkę naszych
    ustawodawców, jednak poszkodowanym w razie czego - jak zwykle - będzie
    podatnik, bo nie zachował przewidzianych prawem procedur. Może za 5 lat ktoś
    to wyciągnie i każe zwrócić niesłusznie odliczony VAT :-/. Doświadczenie
    każe zaczekać z wnioskiem do 13 kwietnia.

    Pzdr,
    BaLab

  • 19. Data: 2004-04-08 12:31:09
    Od: "Projekcja Sp. z o.o." <p...@p...pl>

    Użytkownik "aggata" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    > moj skarbowy poinformowal mnie ze drukow nie ma ale ze jak sobie sciagne z
    > sieci to mozna skladac - niestety nie maja pojecia gdzie w sieci ale sa

    bylem dzisiaj w skarbowym i Pani powiedziala, ze pierwszy raz widzi ten
    druk,
    ale wlasnie szla na szkolenie, wiec moze sie doucza.

    czy ktos moglby mi wyjasnic troche bardziej po ludzku (na przykladzie np
    :-) )
    o co chodzi z tym dokonywanie sprzedazy wysylkowej na terenie kraju
    kto musi to zaznaczyc na VAT-R i z jakimi konsekwencjami sie to laczy

    pozdr

    Szymon

  • 20. Data: 2004-04-09 09:21:20
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "D.A." <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jako ciekawostka: w VAT-R, w poz. 37 pani kazala wpisac miesiac za ktory
    > bedzie skladana pierwsza deklaracja (05/2004) pomimo, ze firma ciagle

    Lepsze to niż przypominac sobie, kiedy złożyło się pierwszą deklarację :-/.
    Tak jak ja już nie pamiętam, czy "zrezygnowałem z VAT", czy też stało się to
    na mocy przekroczenia progów, czy jak tam inaczej. A muszę to wpisać :-/.

    Pzdr,
    BaLab