  • 1. Data: 2003-04-28 21:25:17
    Temat: fundusz rem. do odliczenia za rok?
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Znajomy za rok 2001 chcial odliczyc fundusz remontowy, ale nie mial z czego,
    wiec w poz. 119 pit'u 37 (ulgi mieszkaniowe do odliczenia w latach
    nastepnych) zostalo wpisane przykladowo 50 zl.
    W rozliczeniu za rok 2002 sytuacja sie powtarza - chce odliczyc fundusz
    remontowy ale nie ma z czego, wiec (tym razem poz. 121) wartosc do
    odliczenia w latach nastepnych sie podwaja - czyli juz jest tam 100 zl.
    Moje pytanie - mozna tak w nieskonczonosc az uzyska sie dochod i wreszcie
    bedzie mozna to odliczyc - czy tez tak mozliwosc dotyczy okreslonej ilosci
    lat a potem przepada??
    Z gory dzieki za podpowiedz,
    Malgorzatka

  • 2. Data: 2003-04-28 22:49:37
    Temat: Re: fundusz rem. do odliczenia za rok?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003, Małgorzatka+ wrote:
    [...]
    >+ Moje pytanie - mozna tak w nieskonczonosc az uzyska sie dochod i wreszcie
    >+ bedzie mozna to odliczyc - czy tez tak mozliwosc dotyczy okreslonej ilosci
    >+ lat a potem przepada??

    Ulga remontowa (nie mieszkaniowa !) była 3 letnia (2000-2002) i jest
    3-letnia (2003-2005). No i kwota "uzbierana" musi być większa niż minimum,
    co nie oznacza że "stare" kwoty się sumują. Trzeba NAJPIERW przekroczyć
    minimum - dopiero wtedy nieodliczona kwota się przenosi :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-29 10:50:28
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    > Ulga remontowa (nie mieszkaniowa !) była 3 letnia (2000-2002) i jest
    > 3-letnia (2003-2005).

    OK. W takim razie jesli nie ma z czego odliczyc w roku 2002 to nie ma sensu
    w ogole wypelniac pitu D, bo i tak nie mozna przeniesc tych odliczen na rok
    2003 - dobrze rozumiem?

    > No i kwota "uzbierana" musi być większa niż minimum [ciach]

    To wiem, kwoty podalam przykladowo.
    Dziekuje i pozdrawiam,
    Malgorzatka