  • 11. Data: 2007-08-14 18:54:37
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza a umowa o dzielo/zlecenie
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik 'Tom N' napisał:

    > Ale kto ma wskazać? Usługobiorca?

    Uslugobiorca ze zleceniobiorca.

    > To niech od razu wskaże miejsce i czas
    > wykonania, kto kieruje oraz wypisze umowę o pracę...

    Dlaczego?

  • 12. Data: 2007-08-15 22:48:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Aug 2007, 'Tom N' wrote:

> [...]

    ..."realizować umowę w imieniu wykonawcy" :)

    > Ale kto ma wskazać? Usługobiorca?

    A co stoi na przeszkodzie?
    Podstawa prawna tzw. "zasady swobody umów" jest Ci znana?
    "Proponujemy wykonanie...pod warunkiem, że kierownictwo robót
    będzie realizował Wasz pracownik Jan K, zaś nadzór nad postępem
    prac i kładzenie płytek wykonywać będzie osobiście właściciel" :P

    > To niech od razu wskaże miejsce i czas
    > wykonania, kto kieruje oraz wypisze umowę o pracę...

    A niby skąd ma się brać PRZYMUS zawierania TAKIEJ umowy, skoro strony
    tego nie chcą?
    Sugerujesz, że jak idę do kiosku po gazetę, to kioskarz MUSI mi ją
    sprzedać razem z paczką zapałek.
    Nieprawda, może sie zdarzyć że kioskarz tak CHCE. Ale to *my*
    się umawiamy z kioskarzem, czy ma być z zapałkami czy bez.

    Dopiero JEŚLI się umówimy, że będzie "z miejscem, czasem i kierownictwem"
    to wtedy już bez naszego udziału wyjdzie umowa o pracę.

    Natomiast sprawa "osobistości" jest ciekawa :) - poczekam, co będzie
    dalej :)

    pzdr, Gotfryd