  • 1. Data: 2003-12-13 15:40:01
    Temat: działalność gospodarcza - nie jestem płatnikiem vatu - jak rozliczenie?
    Od: "SoftwareTeam" <s...@w...pl>

    Wiatm wszystkich,
    Od 2 tygodni prowadzę działalność gospodarczą i współpracuję z pewną firmą;
    mam wystawić rachunek za moje usługi dla tej firmy, ale nie wiem jak to
    zrobić (i zapomniałem się spytać jak to ma wyglądać, a wystawić musze na
    poniedziałek 15); Dlatego jest to trochę pilne;
    Nie jestem płatnikiem VATu, czyli chyba nie mogę wystawić faktury?;
    zastanawiam się jak ja ma wyglądać rachunek który mam wystawić? czy to, że
    nie jestem płatnikiem VATu znaczy, że mam tylko wpisać kwotę netto (np 2000)
    bez brutto (2000+vat=2400)?
    Z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2003-12-13 15:46:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SoftwareTeam napisał:

> [...]
    > poniedziałek 15); Dlatego jest to trochę pilne;
    > Nie jestem płatnikiem VATu, czyli chyba nie mogę wystawić faktury?;
    Możesz. :-) Ale w momencie wystawienia faktury VAT stajesz się
    płatnikiem VATu a US daje Ci po głowie za niezarejestrwaonie się PRZED
    dokonaniem czynności ovatowanej.
    Innymi słowy - lepiej nie wystawiaj faktury jeżeli nie lubisz mieć
    duzych kłopotów ze skarbówką.:-)

    > zastanawiam się jak ja ma wyglądać rachunek który mam wystawić? czy to, że
    > nie jestem płatnikiem VATu znaczy, że mam tylko wpisać kwotę netto (np 2000)
    > bez brutto (2000+vat=2400)?

    Dokładnie tak. Nie jestes VATowcem więc VAT dla Ciebie nie istnieje
    (w sprzedazy go nie masz a w zakupach jest po prostu kosztem) i rachunki
    wystawiasz na kwote netto.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-12-13 15:49:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <brfbtj$2k7$1@atlantis.news.tpi.pl>, SoftwareTeam wrote:
> [...]
    > nie jestem płatnikiem VATu znaczy, że mam tylko wpisać kwotę netto (np 2000)

    Maddy Ci już odpowiedziała. Ale pamiętaj, że skoro nie jesteś płatnikiem,
    to może nawet tym bardziej powinieneś przeczytać ustawę o VAT i
    rozporządzenie MF Dz.U.2002.27.268. Nie świadcz usług doradztwa,
    konsultingu.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 4. Data: 2003-12-13 16:13:58
    Od: "SoftwareTeam" <s...@w...pl>

    > Dokładnie tak. Nie jestes VATowcem więc VAT dla Ciebie nie istnieje
    > (w sprzedazy go nie masz a w zakupach jest po prostu kosztem) i rachunki
    > wystawiasz na kwote netto.
    >
    > Maddy

    Ok, czyli rozumiem, że wystawiam nie fakturę, a rachunek za np. usługi
    informatyczne, wpisując tylko kwotę netto. Wydaje się to sensowne, ale jakoś
    nie mogę znaleźć nigdzie w różnych serwisach podatkowych w necie podstawy
    prawnej, albo jakiegoś przykładu takiego rachunku.
    Co do tego, ze VAT stanowi koszt, to owszem było by tak, gdybym nie wybrał
    na razie formy opodatkowania w formie ryczałtu ;-(

  • 5. Data: 2003-12-13 17:06:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Dec 2003, SoftwareTeam wrote:
    [...]
    >+ Co do tego, ze VAT stanowi koszt, to owszem było by tak, gdybym nie wybrał
    >+ na razie formy opodatkowania w formie ryczałtu ;-(

    Och, on tego powodu kosztem być nie przestaje :), tyle że
    nic z owej "kosztowości" w tych warunkach nie wynika :)

    pozdrowienia, Gotfryd