  • 1. Data: 2005-05-24 21:23:23
    Temat: Zalelge faktury za internet.
    Od: siarra <s...@w...pl>

    Z mojej winy nie wystawiłem kontrahentowi prowadzącemu działalność, faktur.
    Konkretnie chodzi o Internet, z klientem jestem zwiazanu umową o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych, na cenę 65 brutto miesięcznie.

    Historycznie wygląda to tak:
    fv 01/2004 65 zł
    fv 02/2004 65 zł
    fv 03/2004 65 zł
    fv 04/2004 65 zł

    Od 05/2004 nie wystawiałem faktur. Czy mogę teraz wystawić fakturę
    za okres od 05/2004 do 05/2005 ? Jaką zastosować stawkę VAT?
    Wiem że powinienem wystawaiać faktury cyklicznie, co miesiąc, no ale
    zdażyło się zaniedbanie.
    Myślałem o korektach, ale nie ma żadnych dokumentów w tamtym okresie które
    mógłbym korygować.

    Dodam, że nie ma szans na "dogadanie" się z klientem, nie chce w ogóle
    płacić i bede sie starał do pozwać do sądu.

    Dzięki za pomoc.

    siarra

  • 2. Data: 2005-05-24 21:37:08
    Temat: Re: Zalelge faktury za internet.
    Od: "buchalterin" <b...@o...pl>

> [...]
    > Konkretnie chodzi o Internet, z klientem jestem zwiazanu umową o
    > świadczenie usług telekomunikacyjnych, na cenę 65 brutto miesięcznie.

    za I i II - stawka ZW
    za III, IV, V - 22%
    tyle, ze z terminem płatnosci będzie kłopot.... bo pewnie masz w umowie na
    10-ego każdego miesiąca.

> [...]
    >
    > Dodam, że nie ma szans na "dogadanie" się z klientem, nie chce w ogóle
    > płacić i bede sie starał do pozwać do sądu.

    za 260,00 zł chce Ci sie po Sądach ciągać??

    Poza tym... wystawiając teraz FV narażasz się na dokładne sprawdzanie ksiąg
    i ich rzetelnosć przez US.

  • 3. Data: 2005-05-24 21:54:32
    Od: siarra <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 24 May 2005 23:37:08 +0200, buchalterin napisał(a):

> [...]
    >
    > za 260,00 zł chce Ci sie po Sądach ciągać??
    >
    > Poza tym... wystawiając teraz FV narażasz się na dokładne sprawdzanie ksiąg

    Do dziś to już zaległość na 975 zł. ( Te wystawione faktury są opłacone)
    Co do terminu, to pewnie, jeśli dam korzystniejszy dla klienta, to nie
    będzie mógł się doczepić do tego, nawet przed sądem.
    Moje wątpliwości pojawiają się co do sposobu wystawienia faktury.
    Zgodnie z umową powinienem faktury wystawiać co miesiąc i co miesiąc
    uwzględniać je w książce i ewidencji VAT.
    Swoją drogą, klient w myśl umowy, powinien płacić niezależnie od
    wystawionej faktury.

    Jak to najlepiej odkręcić??

  • 4. Data: 2005-05-24 22:07:08
    Od: "buchalterin" <b...@o...pl>

> [...]
    > uwzględniać je w książce i ewidencji VAT.
    > Swoją drogą, klient w myśl umowy, powinien płacić niezależnie od

    Aa... jeśli to tak duża kwota, to oki, walcz :)
    W Sądzie najważniejsza jest umowa, ale... nie masz zapisu, że odłączasz
    sygnał po misesiacu-dwóch od braku wpływu pieniędzy na konto?? bo to moze
    być linia obrony jego...
    Nie chodzi o termin korzystny dla klienta, tylko o termin oznaczony w
    umowie. US moze zakwestionowac rzetelnosć prowadzonych przez Ciebie
    ewidencji - zaniżanie przychodu w tych okresach.
    Skoro tak Ci zależy widzę jeden sposób:
    Wystawiasz z datą majową FV kolejno : za I, II, III, IV i V z odpowiednimi
    stawkami i ujmujesz je:
    FV za I - w rejestrze za 01/2005
    i kolejno z każdą fakturą - w kolejnych rejestrach.
    Korygujesz VAT-7 i PIT-5. Piszesz czynny zal.

    Ale... czy warto??

    powodzonka mimo wszystko

  • 5. Data: 2005-05-24 22:23:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    buchalterin napisał(a):

> [...]
    > FV za I - w rejestrze za 01/2005
    > i kolejno z każdą fakturą - w kolejnych rejestrach.
    > Korygujesz VAT-7 i PIT-5. Piszesz czynny zal.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie
    zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad
    wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i
    usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów
    i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 971)

    § 18. 1. W przypadkach określonych w art. 19 ust. 10 i ust. 13 pkt 1-5 i
    7-11 ustawy, fakturę wystawia się nie później niż z chwilą powstania
    obowiązku podatkowego.

    2. Faktury, o których mowa w ust. 1, nie mogą być wystawione wcześniej
    niż 30. dnia przed powstaniem obowiązku podatkowego, z zastrzeżeniem ust. 3.

    3. Przepis ust. 2 nie dotyczy wystawiania faktur w zakresie dostaw
    energii elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług
    telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w
    poz. 138 i poz. 153 załącznika nr 3 do ustawy, jeżeli faktura zawiera
    informację, jakiego okresu rozliczeniowego dotyczy.

    M.

  • 6. Data: 2005-05-24 22:28:01
    Od: "buchalterin" <b...@o...pl>

> [...]
    > radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 138 i poz. 153
    > załącznika nr 3 do ustawy, jeżeli faktura zawiera informację, jakiego

    To to wiem, znam, ale jak to sie ma do umowy - ów obowiazek podatkowy??
    Zgodnie z umową z klientem - termin płatności jest np. 10.01 i wówczas ten
    obowiązek powstaje.
    A ponieważ ów obowiazek powstał w tamtych miesiącach, to zasugerowałm
    powyższy sposób rozwiazania tego problemu.
    Jeśli się mylę, bedzę wdzięczna za naprowadzenie na właściwy tor...

  • 7. Data: 2005-05-25 06:31:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    buchalterin napisał(a):

    > To to wiem, znam, ale jak to sie ma do umowy - ów obowiazek podatkowy??
    > Zgodnie z umową z klientem - termin płatności jest np. 10.01 i wówczas ten
    > obowiązek powstaje.

    Tutaj mam zawsze wątpliwości, ale ani ustawa ani rozporządzenie nie
    wiąże obowiązku podatkowego z zapisami umowy, a z fakturą. Moznaby więc
    założyć, że zapis o okresie rozliczeniowym wystarczy. Tym bardziej, że
    wielu operatorów wystawia takie faktury.

    > A ponieważ ów obowiazek powstał w tamtych miesiącach, to zasugerowałm
    > powyższy sposób rozwiazania tego problemu.

    ALe Twój sposób przypomina polowanie z nagonką, gdzie dodatkowo podatnik
    na plecach rysuje sobie centrycznie kółka, żeby łatwiej było trafić ;-)

    > Jeśli się mylę, bedzę wdzięczna za naprowadzenie na właściwy tor...

    Ja też...

    M.

  • 8. Data: 2005-05-25 23:48:49
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Tue, 24 May 2005 23:23:23 +0200, siarra wrote:

    > Dodam, że nie ma szans na "dogadanie" się z klientem, nie chce w ogóle
    > płacić i bede sie starał do pozwać do sądu.

    Może źle się dogadujesz? :)
    Pytnanie do grupowiczów: jeżeli coś otrzymuje nieodpłatnie (jako firma
    tak jak w tym wypadku), to jak to powinienem rozliczyć przed fiskusem i
    co mi grozi jak tego nie zrobie, a sprawa wypłynie

    Rygel

  • 9. Data: 2005-05-26 19:55:19
    Od: siarra <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 26 May 2005 01:48:49 +0200, r...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > tak jak w tym wypadku), to jak to powinienem rozliczyć przed fiskusem i
    > co mi grozi jak tego nie zrobie, a sprawa wypłynie

    To jest bardzo dobra myśl... Dzięki <LOL>

  • 10. Data: 2005-05-27 06:42:20
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

> [...]
    > założyć, że zapis o okresie rozliczeniowym wystarczy. Tym bardziej, że
    > wielu operatorów wystawia takie faktury.

    A czy można wystawić np. dzisiaj fakturę 'za internet' za okres od 05.2004
    do np. 01.2005?

    Moja księgowa twierdzi, że można wystawić np. za okres od 05.2004 do 05.2004
    (czyli tak, żeby dzień wystawienia był wewnątrz tego okresu). A tymczasem
    Tepsa - jak sobie np. przypomni, że nie wystawiała faktur za Neostradę
    przez pół roku - wystawia faktury bez zachowania tej zasady - np. 25 maja
    wystawiłaby 6 osobnych faktur za grudzień, styczeń, luty, itd.

    A więc jak, można tak wystawić?

    P.