  • 1. Data: 2003-11-06 18:52:25
    Temat: dzień wolny za 1 listopada?
    Od: "Anka" <a...@p...fm>

    witam
    Mam problem. W jakiejś gazecie wyczytałam że ponieważ 1 listopada przypadł w
    sobote - dzień wolny od pracy pracownikowi należy się za to inny wolny dzień
    w tygodniu. NIestety gazeta gdzieś się zapodziała a pracodawca zażądał
    podstawy prawnej i wyjaśnienie dlaczego niby miałby mi dać wolny dzień. Z
    góry dziękuje za wszelką p-omoc i informacje.

  • 2. Data: 2003-11-07 07:47:15
    Temat: Re: dzień wolny za 1 listopada?
    Od: "Iwonka" <i...@N...wp.pl>

    Zgodnie z uchwałą z dnia 14 listopada 2001 r. (sygn. Akt III ZP 20/01)
    wystąpienie święta będącego dniem wolnym od pracy (art. 138 par.1 k.p.) w
    innym niż niedziela dniu tygodnia powoduje w okresie rozliczeniowym
    odpowiednie zmniejszenie liczby dni pracy, a tym samym godzin pracy. Taką
    interpretację przepisów potwierdza orzecznictwo Sądu Najwyższego. Zdaniem SN
    oznacza to, że gdy w danym tygodniu przypada święto, pracownik ma
    przepracować mniej godzin niż wynikałoby to z tygodniowej normy czasu pracy
    i w związku z tym przepracować odpowiednio mniej dni.

    Iwona

  • 3. Data: 2003-11-07 19:26:20
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    To jest pewnie fajne, ale jeszcze jeden powód dla którego jako nadwislański kraj
    zwiazkowy ani Ameryki, ani Irlandii nigdy nie dogonimy...
    JaC

  • 4. Data: 2003-11-07 22:54:42
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "666" <j...@N...op.pl> wrote in message
    To jest pewnie fajne, ale jeszcze jeden powód dla którego jako nadwislański
    kraj zwiazkowy ani Ameryki, ani Irlandii nigdy nie dogonimy...

    a co takiego jest fajnego w tej ameryce, ze im tak zazdroscisz?

  • 5. Data: 2003-11-08 07:57:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Nov 2003, 666 wrote:

    >+ To jest pewnie fajne, ale jeszcze jeden powód dla którego
    >+ jako nadwislański kraj zwiazkowy ani Ameryki, ani Irlandii
    >+ nigdy nie dogonimy...

    Mam podanie wKF: jakbyś tak "odpowiadał pod"... nigdy nie
    wiadomo do jakiej wypowiedzi ktoś będzie dopisywał ;),
    zakładam że polemiki się nie spodziewałeś :)

    A teraz ad rem: twoja wypowiedź odnosi się do:
    [...]
    >+ > Zdaniem SN oznacza to, że gdy w danym tygodniu przypada
    >+ święto, pracownik ma przepracować mniej godzin niż wynikałoby
    >+ to z tygodniowej normy czasu pracy i w związku z tym
    >+ przepracować odpowiednio mniej dni.

    Oświecę cię skąd znam taką "technologię obchodzenia świąt"
    (że kiedy święto "wypada" w dzień wolny, to w sąsiadującym
    dniu roboczym pracownicy dostają "odszkodowanie"): otóż
    od wielkiego amerykańskiego koncernu, który zasady *takie
    jak w Ameryce* stosował[1] również w Europie :), w tym
    w Polsce - i to od kilku lat.

    *Co najwyżej* można pytać o ilość dni świątecznych,
    to inna sprawa. Albo zauważyć że ZUSu tam nie mają
    (ile to jest, 47% pensji "do opodatkowania", tak ?)
    - a wobec tego jedno święto więcej czy mniej to
    mały pikuś... i jak tam z VATem ? ;)

    BTW:
    Czasami warto przypomnieć że cesarstwo rzymskie upadło
    kiedy ilość dni "świątecznych" przekroczyła połowę :>

    [1] Został wykupiony. Przez inny wielki amerykański koncern :)
    A skoro teraz już nie wiadomo czy owa "technologia" jest
    amerykańska czy "nasza", to ci nie powiem :) którą stosują.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-11-11 21:17:25
    Od: "MW" <w...@o...pl>

    Nie dotyczy urzędników służby cywilnej i mundurowych