  • 1. Data: 2003-11-06 20:15:42
    Temat: odliczenie od podatku komputera - co, do ilu, na jakiej podstawie i dla kogo.
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    Witam i od razu pytam:

    Chcę teraz kupić zestaw komputerowy wiadomo że to ostatni rok
    w którym można odliczyć od podatku, ale od razu mam kilka wątpliwości:

    Podstawa odliczenia, a raczej dowód:
    czy faktura musi zawierać dokładnie jakiś opis czy obojętnie co będzie
    zawierała
    US to uzna (obojętnie tzn. cały zestaw będzie wyspecyfikowany oddzielnie
    czyli
    karta procesor nagrywarka ... ... monitor ....) czy może musi być napisane:
    "zestaw komputerowy" ?

    do jakiej kwoty można w tym roku taki komputer odliczyć

    komu dokładnie przysługuje takie odliczenie, a dokładniej: pracuję w
    służbach
    ekonomiczno finansowo księgowych i czy na tej podstawie już mogę odliczyć
    kompa? Słyszałem że praca w ww. jest uznawanym argumentem.

    dziękuję za podpowiedzi
    --
    Urko

  • 2. Data: 2003-11-15 17:33:17
    Od: pito<p...@a...pl>

> [...]
    oddzielnie
    > czyli
    > karta procesor nagrywarka ... ... monitor ....) czy może musi być

    nie musi koniecznie zawierac wyszczegolnienia, moze byc np.
    napisane komputer ADAX1500

    > do jakiej kwoty można w tym roku taki komputer odliczyć

    limit 2280 w wydatkach, w podatku to bedzie 433,20 zł.Jezeli faktura
    bedzie na dwie osoby(malzonkowie),to limit przysluguje i jednej i
    drugiej (po 433,20).oczywiscie moze miec to miejsce jezeli komputer
    jest drozszy niz 2280.

> [...]
    odliczyć
    > kompa? Słyszałem że praca w ww. jest uznawanym argumentem.

    jezeli masz umowe o prace, a nie np. zlecenie i komputer jest Ci
    potrzebny do wykonywania zawodu to oczywiscie nalezy Ci sie ta ulga

    -> http://usenet.pomocprawna.info