  • 11. Data: 2012-03-11 12:23:17
    Temat: Re: e-pit
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:4f5c9677$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Przy wspólnym rozliczeniu też nie?

    "Wniosek o opodatkowanie łącznie z małżonkiem może być wyrażony przez
    jednego z małżonków. Wyrażenie wniosku przez jednego z małżonków traktuje
    się na równi ze złożeniem przez niego oświadczenia o upoważnieniu go przez
    jego współmałżonka do złożenia wniosku o łączne opodatkowanie ich dochodów.
    Oświadczenie to składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe
    zeznania."

    --
    Tomasz Nycz

  • 12. Data: 2012-03-11 12:45:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-11, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Przy wspólnym rozliczeniu też nie?

    Też nie. Podstawa prawna:

    Ustawa o podatku dochodowym od os. fizycznych,

    Art. 6., punkt 2a:

    "2a. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, może być wyrażony przez jednego z małżonków.
[...]

    Pomocniczo:
    http://www.pit.infor.pl/dzial/archiwum/archiwum_z_20
    10/475932,wspolne_rozliczenie_malzonkow_wystarczy_je
    den_podpis.html
    http://www.rp.pl/artykul/56708,577883_Malzonkowie-la
    twiej-rozlicza-sie-online.html

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2012-03-11 12:53:54
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-03-11 13:15, 'Tom N' pisze:

    > Masz słowa znajomego przeciw słowom nieznajomego...

    10/10 ! :)

  • 14. Data: 2012-03-11 14:35:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/11/2012 6:03 AM, jhru wrote:
    > mam takie pytanie:
    >
    > Chciałem rozliczenie /pit 37/ wysłać do urzędu skarbowego prze Internet
    > - zgodnie z zachętami fiskusa by rozliczać się za pomocą Internetu.
    >
    > Ale mój znajomy "wylał mi na głowę kubeł zimnej wody" i powiedział ,że
    > najpierw do urzędu skarbowego muszę zanieść stosowny druk powiadamiający
    > ,że wyślę im "pit elektroniczny"
    >
    > Skoro to miało być tak to chyba jakaś paranoja - więc czy muszę najpierw
    > im zanieść zawiadomienie ,że będę się rozliczał elektronicznie
    > ewentualnie czy jest jakiś przepis to wyjaśniający ?

> [...]

    Wyslij znajomego na drzewo i wiecej nie korzystaj z jego porad bo dobrze
    na tym nie wyjdziesz

  • 15. Data: 2012-03-11 14:39:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Też nie. Podstawa prawna:
    >
    > Ustawa o podatku dochodowym od os. fizycznych,
    >
    > Art. 6., punkt 2a:

    Dziękuję. Coś tam się zmienia (widać, że od roku), ale ja i tak zmuszony
    jestem
    bywać w US, więc i PITy składałem papierkowe.

  • 16. Data: 2012-03-12 13:00:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jhru,

    Sunday, March 11, 2012, 12:03:12 PM, you wrote:

> [...]
    > najpierw do urzędu skarbowego muszę zanieść stosowny druk powiadamiający ,że

    Nieprawda.

    [...]

    --
    Best regards,