  • 1. Data: 2007-01-22 08:46:19
    Temat: e-podatki....
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Witam grupę, tak mi się wydaje, ze się narzeka, że u nas ciemnogród,
    komunizm, zacofanie, na innych grupach podaje się Estonię za wzór
    nowoczesności... ale przecież u nas można składać deklaracje przez
    Internet, może nie od dawna, ale można:
    http://www.mf.gov.pl/index.php?wysw=2&sgl=2&dzial=66
    1 Co prawda z roczną
    jeszcze trzeba lecieć/wysłać poleconym, ale chyba idzie ku dobremu :)
    Jedyny koszt to w zasadzie karta z czytnikiem i podpisem za około
    400-600zł

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 2. Data: 2007-01-22 09:16:30
    Temat: Re: e-podatki....
    Od: opix <o...@o...eu>

    Rafal... wrote:

> [...]
    > jeszcze trzeba lecieć/wysłać poleconym, ale chyba idzie ku dobremu :)
    > Jedyny koszt to w zasadzie karta z czytnikiem i podpisem za około

    nie wiem z jakiego powdu mam być szczęsliwy ?
    ten eksperyment jest dobry wyłacznie dla tych co obracjaą dużym kapitałem i
    im wieje czy robią to elektronicznie czy mają murzyna -a cena sugeruje że
    jest to pacja nie dla wszystkich -i jest to postawienie idei na
    głowie -identycznie jak spacyfikowanie Polski microsoftem
    --
    ===opix===

  • 3. Data: 2007-01-22 10:11:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Jan 2007, Rafal... wrote:

> [...]
    > jeszcze trzeba lecieć/wysłać poleconym, ale chyba idzie ku dobremu :) Jedyny
    > koszt to w zasadzie karta z czytnikiem i podpisem za około 400-600zł

    Hm... kpisz?
    Popatrz na to tak: dla wielu ludzi to jest połowa miesięcznego
    wynagrodzenia. To że opłata jest "jednorazowa" nie rozwiązuje
    problemu - za drogo!
    Dobre rozwiązanie, czyli tanie rozwiązanie, które z pocałowaniem wzięliby
    mali podatnicy , to takie jak w bankach internetowych - jednorazowe
    załatwienie "papierkiem" korzystania z Internetu i dalej DARMOWE
    korzystanie z dostępu tą drogą. To jest TANIE rozwiązanie, a nie
    podpis certyfikowany.
    To się I TAK OPŁACA obu stronom - również tej, która nie musi trzymać
    setek osób do wklepywania danych z arkuszy.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-24 05:53:37
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

> [...]
    > Popatrz na to tak: dla wielu ludzi to jest połowa miesięcznego
    > wynagrodzenia. To że opłata jest "jednorazowa" nie rozwiązuje

    ...która tak naprawdę nic nie zmienia, a wydać kasę trzeba.
    I nie są to tylko jednorazowe wydatki na kartę mikroprocesorową. Do tego
    dochodzi coroczne 95 (albo codwuletnie 130) zł na odnowienie certyfikatu.

> [...]
    > załatwienie "papierkiem" korzystania z Internetu i dalej DARMOWE
    > korzystanie z dostępu tą drogą. To jest TANIE rozwiązanie, a nie

    Podpis certyfikowany, śmiech. Ciekawe, czemu mój zwykły podpis na kartce
    papieru nie musi być certyfikowany.

    Zgadzam się z Gotfrydem: raz zanieść (albo wysłać pocztą z trąbką) do US
    papiery firmy (co *i tak trzeba* zrobić w istniejącym rozwiązaniu), pobrać
    (otrzymać pocztą) login, hasło i hasło awaryjne, i jazda.
    Cały ten podpis kwalifikowany to pic w celu wyciągnięcia kasy. :->

    p.