  • 1. Data: 2010-03-19 10:41:26
    Temat: efaktury
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://blogue.blox.pl/2010/03/E-fiskus.html

    cyt: "It is very important that we finally were able to put an equal
    treatment for electronic invoices and paper invoices - komentował
    zadowolony komisarz ds. podatkowych Algirdas Semeta. - Such a move would
    be a boon in particular for small businesses."

    Ciekawe co z tego wyjdzie.

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-03-19 11:46:28
    Temat: Re: efaktury
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.03.2010 11:41), Tomek wrote:
> [...]
    > zadowolony komisarz ds. podatkowych Algirdas Semeta. - Such a move would
    > be a boon in particular for small businesses."

    Przeciez już u nas tak jest. Tj. faktury elektroniczne, jak już są
    wystawione, są traktowane tak jak papierowe, cały kłopot koszt jest z
    ich wystawieniem,

    p. m.

  • 3. Data: 2010-03-19 11:54:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-03-19 12:46, mvoicem wrote:
    > Przeciez już u nas tak jest. [...]

    Raczej nie.

    Wystawienie efaktury wymaga kosztów o dwa rzędy wielkości wyższych niż
    wystawienie faktury papierowej (certyfikat za około 300 pln v. długopis
    za 1 pln).

    Tymczasem - gdyby nie IMHO skok na kasę wykonany prze polskie CA -
    wystarczyłyby wygenerować certyfikat (niekwalifikowany) softwarem
    kosztującym 0 złotych i mógłbyś wystawiać efaktury w *zgodzie* z
    dyrektywą EU.

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-03-19 12:00:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.03.2010 12:54), Piotrek wrote:

    > Raczej nie.
    >
    > Wystawienie efaktury wymaga kosztów o dwa rzędy wielkości wyższych niż
    > wystawienie faktury papierowej (certyfikat za około 300 pln v. długopis
    > za 1 pln).

    To napisałem przecież, że cały kłopot i koszt jest z wystawieniem
    faktury. Już wystawiona faktura jest traktowana jak papierowa.

    p. m.

  • 5. Data: 2010-03-19 12:08:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-03-19 13:00, mvoicem wrote:
    > To napisałem przecież, że cały kłopot i koszt jest z wystawieniem
    > faktury. Już wystawiona faktura jest traktowana jak papierowa.

    Mnie chodzi o równe traktowanie faktur już od chwili poczęcia, a Tobie
    dopiero od narodzin ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-03-19 12:10:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.03.2010 13:08), Piotrek wrote:

    > Mnie chodzi o równe traktowanie faktur już od chwili poczęcia, a Tobie
    > dopiero od narodzin ;-)

    Ale autorowi bloga chodziło o to że faktury niby dopiero teraz zaczną
    być traktowane równo, myśląc o traktowaniu po narodzinach.

    p. m.

  • 7. Data: 2010-03-19 12:36:38
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 19-03-2010 13:10, mvoicem pisze:

    > Ale autorowi bloga chodziło o to że faktury niby dopiero teraz zaczną
    > być traktowane równo, myśląc o traktowaniu po narodzinach.
    >
    > p. m.

    Z dyskusji pod wpisem wynika, że dla autora "faktura elektroniczna" to
    ten przesławny PDF przesłany mailem. Przytoczona interpretacja
    katowickiej izby skarbowej na to wyraźnie wskazuje. Mam wrażenie, że
    panu Komisarzowi jednak nie chodziło o "zalegalizowanie" PDF w mailu.

    --
    http://www.surfersvillage.com/gal/

  • 8. Data: 2010-03-19 12:52:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.03.2010 13:36), \n wrote:

> [...]
    > katowickiej izby skarbowej na to wyraźnie wskazuje. Mam wrażenie, że
    > panu Komisarzowi jednak nie chodziło o "zalegalizowanie" PDF w mailu.

    Tak czy inaczej - autor tak sobie ogarnia temat na który pisze.

    p. m.

  • 9. Data: 2010-03-19 13:25:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-03-2010 o 13:52:45 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Tak czy inaczej - autor tak sobie ogarnia temat na który pisze.

    Jak większość pismaków, natomiast tutaj chodzi chyba o tego starego kotleta
    który miał ujednolicić faktury elektroniczne na terenie całej EU - nie
    pamiętam
    tylko czy chodziło o zalegalizowanie "gołych" PDFów czy o ujednolicenie
    przepisów
    o e-podpisie.

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2010-03-19 16:09:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://www.podatki.biz/zagranica/913.htm

    cyt: "Ministrowie finansów omówili również zasady szerokiego wprowadzenia
    faktur elektronicznych."

    Czyli coś faktycznie się dzieje, w wolnej chwili trzeba będzie poszukać
    szczegółów.

    --
    Tomek