  • 1. Data: 2003-10-19 21:47:46
    Temat: OT: :: ekwiwalent za niewykorzystany urlop ::
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2003, Sławek Cz wrote:
    [...]
    >+ http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase
    >+ (niestety najlepiej "chodzi" rano:-( )

    "rano", czyli uściślając tak 5..6 ;)
    (mowa była o "najlepiej" :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-10-20 08:41:20
    Temat: :: ekwiwalent za niewykorzystany urlop ::
    Od: "pit" <c...@g...pl>

    witam Grupowiczow,

    mam dosc pilne pytanie.
    Nigdy nie korzystalem z ekwiwalentu za niewykorzystany urlop wypoczynkowy,
    a teraz pracodawca proponuje mi rozliczenie tematu,
    ale moze nie koniecznie za pomoca wyplaty ekwiwalentu.
    Mam zatem pytanie czy ktos z Was moze mi powiedziec jak to sie wylicza,
    zebym ewentualnie nie byl stratny przy tym rozliczaniu w inny sposob ?
    Bede wdzieczny za kazda konkretna odpowiedz.

    Z gory dziekuje.
    pit

  • 3. Data: 2003-10-20 09:48:26
    Temat: Re: :: ekwiwalent za niewykorzystany urlop ::
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 20 Oct 2003 10:41:20 +0200, "pit"
    <c...@g...pl> zakodował:

    >Mam zatem pytanie czy ktos z Was moze mi powiedziec jak to sie wylicza,
    >zebym ewentualnie nie byl stratny przy tym rozliczaniu w inny sposob ?

    Generalnie tak jak wynagrodzenie za czas urlopu.
    Jest nieco zakręcone (jeżeli masz zmienną kwotę co miesiąc). Jeżeli
    masz stałą - nie ma problemu.
    Dokładne wytyczne masz w Rozporzadzeniu w sprawie szczegolowych zasad
    udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wyplacania wynagrodzenia
    za czas urlopu oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop.

    Jest tylko małe ale - ekwiwalent możesz dostać tylko, jak rozwiązujesz
    stosunek pracy. Jeżeli dalej będziesz pracować u tego samego
    pracodawcy, to nie może on (oficjalnie) wypłacić ekwiwalentu. Chyba,
    że obejdzie prawo i oficjalnie będziesz na urlopie, a w praktyce
    będziesz pracował i dostaniesz 100% premii uznaniowej za czas, gdy
    będziesz jednocześnie w pracy i na urlopie ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-10-20 10:26:28
    Od: "Sławek Cz" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pit" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam zatem pytanie czy ktos z Was moze mi powiedziec jak to sie wylicza,
    > zebym ewentualnie nie byl stratny przy tym rozliczaniu w inny sposob ?

    Nie powinieneś byc stratny na ekwiwalencie ponieważ do jego obliczenia
    stosuje się podobne zasady jek do obliczania wynagrodzenia za czas urlopu
    wypoczynkowego - a za czas urlopu przysługuje wynagrodzenie, jakieby
    otrzymał pracownik gdyby w tym czasie pracował (art. 172 KP)

    Sposób wyliczenia masz w Rozporządzeniu MPiPS z 08-01-1997 (Dz.U.Nr 2 poz.14
    z póżn. zmianami) - sięgnij sobie na stronę sejmową - wyszukiwarka pod
    adresem : http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase (niestety najlepiej
    "chodzi" rano:-( )

    Sławek