  • 1. Data: 2003-10-19 21:32:01
    Temat: Re: współpraca a działalność gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2003, vercom wrote:

    >+ witam,
    >+
    >+ Firma zaproponowała mi współpracę na bardzo ciekawych warunkach (według
    >+ mnie) tzn. ja zakładam działalność (ryczałt) - firma zobowiązuje się do
    >+ płacenia za mnie zusu i podatku.

    "za mało danych". Szukać w groups.google hasła "wróżka wróżki" ;)
    Co za firma, może jeszcze powiesz że twój (aktualny) pracodawca ?
    Na czym ma polegać "płacenie za ciebie", skoro to *ty* musisz
    figurować jako płatnik ? Mało, osobiście odpowiadasz za
    wywiązanie się z obowiązków, w tym karnie (jak ktoś płacący
    "za ciebie" coś zrobi źle, to siedziesz idziesz ty - nie on,
    tak po polsku mówiąc).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-10-20 07:53:24
    Temat: współpraca a działalność gospodarcza
    Od: "vercom" <w...@o...pl>

    witam,

    Firma zaproponowała mi współpracę na bardzo ciekawych warunkach (według
    mnie) tzn. ja zakładam działalność (ryczałt) - firma zobowiązuje się do
    płacenia za mnie zusu i podatku. I teraz powstaje pytanie: jaka do tego
    powinna byc spisana umowamiedzy mną a firmą (taka żeby firma nie wystawiła
    mnie do wiatru bo np. jest taki punkt w umowie itd). Oczekuje pomocy z
    waszej strony oraz opini na ten temat.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-10-20 09:33:56
    Od: k...@o...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 20 października 2003 o godzinie (09:53:24) napisano:
    v> witam,

    v> Firma zaproponowała mi współpracę na bardzo ciekawych warunkach (według
    v> mnie) tzn. ja zakładam działalno?ć (ryczałt) - firma zobowi?zuje się do
    v> płacenia za mnie zusu i podatku.

    Z mocy ustawy to Ty jako przedsiebiorca jestes zobligowany do placenia
    obowiazkowych skladek na ubezpieczenie oraz podatkow. W zwiazku z tym
    wszelkie umowne scedowanie tego obowiazku na inny podmiot nie ma
    wiekszego znaczenia - i tak bedziesz odpowiadal nie tylko za zaplate
    podatku i ubezpieczenia, ale tez np. za prawidlowe naliczanie i
    skladanie wlasciwych deklaracji. Nie mozna sie umowic, ze platnikiem
    jest inna strona niz wynika to z ustawy.

    v> I teraz powstaje pytanie: jaka do tego
    v> powinna byc spisana umowamiedzy mn? a firm? (taka żeby firma nie wystawiła
    v> mnie do wiatru bo np. jest taki punkt w umowie itd). Oczekuje pomocy z
    v> waszej strony oraz opini na ten temat.
    v> pozdrawiam

    IMO nalezalo by sie umowic w ten sposob, ze podwyzsza sie Twoje
    wynagrodzenie o kwote podatkow i ZUS, ktore jako przedsiebiorca jestes
    zobowiazany zaplacic - jako elementow stalych tego wynagrodzenia i
    niezaleznych od osiaganych wynikow, obliczanych np. na koniec
    miesiaca, za ktory sie rozliczacie.

    Dodatkowym zabezpieczeniem moglby byc np. weksel i odpowiednie zapisy
    okolowekslowe w umowie, umozliwiajace wypelnienie weksla do wysokosci
    wlasnie kwot podatkow i ZUS. Wtedy latwiej byloby egzekwowac
    zobowiazanie sie firmy do "placenia za Ciebie" podatkow i ZUSu.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@o...pl

    --