  • 11. Data: 2008-05-09 09:39:12
    Temat: Re: faktura bez podpisu
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jan Werbiński wrote:

    > Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Fakturę wyrzuć do kosza, a wysłać możesz duplikat.

    Duplikat też posiada oryginał i kopię. I zarówno oryginał jak i kopia muszą
    być wystawione - identycznie jak z hmm ... nieduplikatem.

    p. m.

  • 12. Data: 2008-05-10 21:16:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2008, mvoicem wrote:

    > Duplikat też posiada oryginał i kopię. I zarówno oryginał jak i kopia muszą
    > być wystawione - identycznie jak z hmm ... nieduplikatem.

    Ale muszę powiedzieć, że niektórzy tak właśnie robią.
    Właśnie od internetowego biura rezerwacji hotelowej dostałem duplikat,
    kiedy upomniałem się o "papier" :)
    W ten sposób:
    a. wysyłają wszystkim "wydruk w PDFie", czyli dane do f-ry
    b. u siebie drukują *albo wystawiają w formie podpisanej cyfrowo* oryginał
    c. tym co się upomną wysyłają "papier" w postaci duplikatu (oczywiście
    drukując sobie kopię duplikatu).

    Jak ktoś ma podpis cyfrowy to "b" mu powiewa, a jak nie ma podpisu to...
    również :) (udowodnij, że pracownik nie drukował fizycznie tych
    faktur, szczególnie że nic nie stoi na przeszkodzie aby wersję z p. "b"
    drukować na kartkach formatu biletu komunikacji miejskiej, czyli
    3 na 5 centymetrów :))

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-05-11 10:30:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > faktur, szczególnie że nic nie stoi na przeszkodzie aby wersję z p. "b"
    > drukować na kartkach formatu biletu komunikacji miejskiej, czyli

    No w ten sposób to tak, nawet chyba zgodne z prawem.

    Tyle że w/w sposób postępowania to jest bardziej rozbudowana procedura
    p/t "wysyłamy faktury tylko tym którzy się upomną, a oryginały tych którzy
    się nie upomną czekają w kolejce do niszczarki". A w wątku raczej chodzi o
    to żeby wysyłać automatycznie i elektronicznie (niekoniecznie w rozumieniu
    przepisów dot. faktur elektronicznych) faktury które są przydatne dla
    odbiorcy (tzn. legalnie odliczalne).

    p. m.

  • 14. Data: 2008-05-11 11:18:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    mvoicem wrote:
    > A w wątku raczej chodzi o
    > to żeby wysyłać automatycznie i elektronicznie (niekoniecznie w rozumieniu
    > przepisów dot. faktur elektronicznych) faktury które są przydatne dla
    > odbiorcy (tzn. legalnie odliczalne).

    No to już chyba kiedyś stwierdziliśmy, że nie da się.

    Jeśli elektronicznie (i zgodnie z rozporządzeniem) to są tylko dwie
    opcje: podpisane certyfikatem kwalifikowanym lub przesłane pomiędzy
    systemami zgodnie ze standardem EDI.

    Każde inne podejście to jest mniejsze lub większe naginanie
    rzeczywistości do debilnego prawa.

    Piotrek

  • 15. Data: 2008-05-11 11:20:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    mvoicem wrote:

    > A w wątku raczej chodzi o
    > to żeby wysyłać automatycznie i elektronicznie (niekoniecznie w rozumieniu
    > przepisów dot. faktur elektronicznych) faktury które są przydatne dla
    > odbiorcy (tzn. legalnie odliczalne).

    No to już chyba kiedyś stwierdziliśmy, że się nie da.

  • 16. Data: 2008-05-12 07:15:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 May 2008, mvoicem wrote:

    [...]
    > No w ten sposób to tak, nawet chyba zgodne z prawem.

    Najwyraźniej "Polak potrafi" :P

    > Tyle że w/w sposób postępowania to jest bardziej rozbudowana procedura

    Niestety :(

    > p/t "wysyłamy faktury tylko tym którzy się upomną, a oryginały tych którzy
    > się nie upomną czekają w kolejce do niszczarki".

    Prawie (patrz wyżej).
    Wszystkie oryginały idą do niszczarki.
    Wysyła się *wyłącznie* duplikaty.
    W ten sposób wystawca nie musi jakoś szczególnie pilnować,
    składować, ewidencjonować i szukać czy gdzieś się pałęta oryginał
    który wypadł ze stosiku - jak ktoś ma kilka tysięcy f-r miesięcznie
    to różnica jest IMO istotna.
    Wysyła się tylko duplikaty i tyle :)

    > A w wątku raczej chodzi o to żeby wysyłać automatycznie i elektronicznie

    A to wiemy - nie da się.
    Litera przepisu staje w poprzek :(

    pzdr, Gotfryd