  • 1. Data: 2003-07-22 12:01:21
    Temat: faktura i związanie nią zarówno kupującego jak i sprzedającego
    Od: "tobis" <t...@p...onet.pl>

    Czołem. Nie jestem księgowym ani prawnikiem, ale może możecie mi pomóc.
    Czy potraficie wskazać przepisy mówiące o wspólnej odpowiedzialności
    kupującego i sprzedającego. Załóżmy, że firma A wystawia firmie B fakturę.
    Okzauje się, że firma A naliczyła za mały podatek VAT od swojej usługi, a
    firma B zaksięgowała sobie fakturę z tym złym podatkiem VAT.
    1. Kto w takiej sytuacji jest winny?
    2. Czy istnieją przepisy mówiące o współodpowiedzialności takiego
    postępowania firmy A?
    3. Czy macie (mieliście) z takim przypadkiem do czynienia w swojej karierze
    zawodowej.

  • 2. Data: 2003-07-22 12:19:47
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "tobis" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Okzauje się, że firma A naliczyła za mały podatek VAT od swojej usługi, a
    > firma B zaksięgowała sobie fakturę z tym złym podatkiem VAT.

    Noooo ja myske, ze wystawca faktury odpowiada za naliczenie VAT.
    Co wiecej, ma obowiazek odprowadzic VAT we wlasciwej wysokosci...

    > 2. Czy istnieją przepisy mówiące o współodpowiedzialności takiego
    > postępowania firmy A?

    Prosze jasniej...

    > 3. Czy macie (mieliście) z takim przypadkiem do czynienia w swojej
    karierze
    > zawodowej.

    Ja mialem... ale na odwrot...
    Firma wystawila mi FV z VAT 22% a mialo byc zw...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-07-22 12:26:11
    Od: "tobis" <t...@p...onet.pl>

    > Noooo ja myske, ze wystawca faktury odpowiada za naliczenie VAT.
    > Co wiecej, ma obowiazek odprowadzic VAT we wlasciwej wysokosci...

    Jasne, że ma obowiązek tylko co z obowiązkiem przyjmującego fakturę. Czy
    taki istnieje i czy są na to jakieś przepisy.

    > Prosze jasniej...

    to co wyżej, czy jest w przepisach mowa o jakieś współodpowiedzoalności czy
    tylko jedna strona jest odpowiedzialna (wystawca FV) a nie odbiorca FV

    > karierze
    >
    > Ja mialem... ale na odwrot...
    > Firma wystawila mi FV z VAT 22% a mialo byc zw...

    Czyli byłeś czujny aby nie zapłacić zbyt wiele a poza tym gdybyś nie zwrócił
    uwagi to i tak US się nie przyczepi bo zapłaciłeś więcej a mi chodzi o syt.
    odwrotną. Powiedzmy że podpisujesz FV na której jest zwolniony a winno być
    22% VAT. Czy wtedy Ty jest za to odpowiedzialny.

    > Boguslaw

    T.

  • 4. Data: 2003-07-22 14:17:27
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "tobis" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > odwrotną. Powiedzmy że podpisujesz FV na której jest zwolniony a winno być
    > 22% VAT. Czy wtedy Ty jest za to odpowiedzialny.

    odpowiedzialny jest sprzedawca. I w razie zaniżonej stawki US obliczy sobie
    IMHO z kwoty brutto jaka powinna być kwota netto i kwota podatku we
    właściwej stawce.

    Magda

  • 5. Data: 2003-07-23 10:10:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Magdalena" [...]

> [...]
    sobie
    > IMHO z kwoty brutto jaka powinna być kwota netto i kwota podatku we

    Ja mysle, ze US postapi bardziej brutalnie...
    z kwoty netto obliczy wlasciwy VAT i kaze sobi doplacic...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-07-23 22:17:54
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 22 lipca 2003 o godzinie (16:17:27) napisano:
    M> odpowiedzialny jest sprzedawca. (...)
    M> Magda

    A co z nieprawidlowym odliczeniem VAT (zanizeniem podatku do
    zaplacenia) u kupujacego?

    Gotfrydzie - widzisz i nie grzmisz? :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 7. Data: 2003-07-26 19:07:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2003, tobis wrote:
    [...i Bogusław...]
> [...]
    >+ Jasne, że ma obowiązek tylko co z obowiązkiem przyjmującego fakturę. Czy
    >+ taki istnieje i czy są na to jakieś przepisy.

    W przedstawionym przypadku nie widzę problemu od strony kupującego:
    odliczył sobie za mało VATu i tyle :]

    [...]
    >+ uwagi to i tak US się nie przyczepi bo zapłaciłeś więcej a mi chodzi o syt.
    >+ odwrotną. Powiedzmy że podpisujesz FV na której jest zwolniony a winno być
    >+ 22% VAT. Czy wtedy Ty jest za to odpowiedzialny.

    Wybrałeś jeszcze gorszy przykład: zamiast odliczyć 22% VAT odlicza
    zero ! Zauważ że "problemem skarbowym" po stronie kupującego może
    być *jedynie* *zawyżony* (a nie zaniżony !) VAT odliczany !
    Znaczy - stawka 22% zamiast 7% lub podobnie :)
    To ile przepłacił nikogo nie interesuje :>, jeśli sprzedawca
    odprowadził ów VAT do skarbówki :[ lub go nie wykazał.
    W twoim przykładzie sprzedawca ma problem: nie odprowadził 22%
    należnego VAT. Ale kupujący szkody nie wyrządził: nic nie
    odliczał :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-07-26 19:07:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jul 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ Gotfrydzie - widzisz i nie grzmisz? :)

    Jak mnie nie ma to nie grzmię ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-07-27 21:59:49
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    tobis napisal:
    >że firma A naliczyła za mały podatek VAT od swojej usługi

    KAZ> A co z nieprawidlowym odliczeniem VAT (zanizeniem podatku do
    KAZ> zaplacenia) u kupujacego?

    Ups... jakim cudem przeczytalem, ze naliczono za duzy podatek? :[

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl