  • 1. Data: 2006-12-27 23:24:48
    Temat: faktura od dostawcy handlującego na Allegro
    Od: "Arkady" <s...@p...onet.pl>

    Kupiłem kilka przedmiotów za pośrednictwem Allegro jednak sprzedawca mimo
    wyraźnej informacji z mojej strony (i informacji widniejącej w opisie
    aukcji) nie dostarczył mi faktury VAT (towar otrzymałem).
    Jedynym dokumentem otrzymanym od sprzedawcy jest dokument o nazwie
    "zamówienie", który pełni również rolę gwarancji.
    Allegro "wypięło" się na moją prośbę mediacji w tej sprawie, argumentując to
    tym, że nie biorą odpowiedzialności za sprzedawców.
    Sprzedawca po kilku interwencjach z mojej strony coś tam obiecał na zasadzie
    "zobaczę co da się zrobić", ale ewidentnie ma mnie w d... i skończyło się na
    niczym.

    Co mogę zrobić z nieuczciwą firmą (o ile ona istnieje, ale osoba fizyczna
    raczej tak) przypuszczalnie działającą w szarej strefie?

    Pozdrawiam
    Arkady

  • 2. Data: 2006-12-28 04:40:26
    Temat: Re: faktura od dostawcy handlujšcego na Allegro
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    Arkady napisał(a):
    > Kupiłem kilka przedmiotów za po?rednictwem Allegro jednak sprzedawca mimo
    > wyra?nej informacji z mojej strony (i informacji widniejšcej w opisie
    > aukcji) nie dostarczył mi faktury VAT (towar otrzymałem).
    > Jedynym dokumentem otrzymanym od sprzedawcy jest dokument o nazwie
    > "zamówienie", który pełni również rolę gwarancji.
    > Allegro "wypięło" się na mojš pro?bę mediacji w tej sprawie, argumentujšc to
    > tym, że nie biorš odpowiedzialno?ci za sprzedawców.
    > Sprzedawca po kilku interwencjach z mojej strony co? tam obiecał na zasadzie
> [...]
    Opisz całą sytuację i wyślij do dowolnego Urzędu Skarbowego (jak masz
    dokładny adres sprzedawcy to możesz się pokusic o ustalenie właściwego),
    najlepiej z wydrukiem opisu aukcji, gdzie będzie napisane, że wystawia
    FV. Sposób może baaaardzo wolny, ale skuteczny.
    Druga opcja - możesz zagrozić sprzedawcy odstąpieniem od umowy z powodu
    wprowadzenia w błąd - ale pewnie w tym przypadku bez sądu się nie obędzie.

    pzdr

    Tomek