  • 1. Data: 2006-12-27 18:15:39
    Temat: hiszpania podatki,rozliczenia
    Od: "słoniu1" <k...@p...onet.pl>

    jak mam sie rozliczyc z podatkow od dochodu jezeli pracowalem w hiszpani?
    gdzie musze sie rozliczac w polce czy w hiszpani?

  • 2. Data: 2006-12-28 03:27:20
    Temat: Re: hiszpania podatki,rozliczenia
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "słoniu1" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > jak mam sie rozliczyc z podatkow od dochodu jezeli pracowalem w hiszpani?
    > gdzie musze sie rozliczac w polce czy w hiszpani?

    I tu i tu.
    Ale odpowiedzieć się na twoje pytanie nie da, bo nie napisałes nic na jakiej
    zasadzie tam pracowałeś,
    czy wysłała cię polska firma i polska firma ci płaciła, czy też to była
    praca u hiszpańskiego pracadawcy.

    Zakładając to drugie:
    W Hiszpani musisz się rozliczyć na prawie hiszpańskim i tam złożyć zeznanie
    roczne.
    Nie mam pojęcia jak i kiedy oni to robią.
    Dopytuj się tego kto ci tam dał pracę. To on pobierał od ciebie zaliczki na
    podatek i to on powinien ci dać papiery potrzebne do rocznego rozliczenia.

    W Polsce musisz się rozliczyć na PIT-36 wpisując osiągnięte w Hiszpani
    dochody w pozycję 160 (przynajmniej taki numer miała ta pozycja w 2005
    roku).
    Dochody w Hiszpani, o ile nie były przelewane na konto i przeliczane przez
    bank na złotówki, musisz sam przeliczyć na złotówki po kursie średnim NBP z
    dnia otrzymania wypłaty. Każda wypłata oddzielnie!
    Masz prawo odliczyć 30 dni ryczałtu (zakładam, że pracowałeś tam minimum 30
    dni). Ryczałt to wyskość diety w podróżach zagranicznych.
    Stawkę znajdzisz gdziesz na internecie. Możesz wybrać dowolne 30 dni,
    najbardziej opłaca się to w dni kiedy kurs był najwyższy.
    te 30 dni dla polskiego US nie istnieją. Resztę przeliczasz jak wyżej.
    Kwoty zarobione hiszpani będą miały wpływ na wyliczenie stawki podatkowej
    która zostania zastosowana do dochodów osiągniętych w Polsce, natomiasat sam
    zarobek hiszpański nie będzie już opodatkowany w Polsce.

    Trochę przystepnych informacji znajdziesz tu
    http://www.pit.pl/dochody-zagraniczne/index.php
    , ale i tak radzę skontaktwać sie z doradcą podatkowym, który cię rozliczy
    z podaktu w Hiszpani i nie skopie polskiego pita

  • 3. Data: 2006-12-30 14:47:53
    Od: "słoniu1" <k...@p...onet.pl>

    dziękuję za odp i życzę udanego nowego roku. A pracuję u hiszpańskiego
    pracodawcy, podpytam go jak to się załatwia - jeszcze raz DZIEKI :)

  • 4. Data: 2006-12-30 15:22:41
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > dziękuję za odp i życzę udanego nowego roku. A pracuję u hiszpańskiego
    > pracodawcy, podpytam go jak to się załatwia - jeszcze raz DZIEKI :)

    jeśli ciagle tam bywasz, to niech ci tam ktoś pomoże rozliczyć sie z
    podatków.
    tam rozliczasz się tak jakbyś był normalnym mieszkańcem, z tym, że mogą być
    wyjątki związane z tym, że nie jesteś obywatelem.
    najlpiej jednak rozliczyć się tam przez jakieś biuro.