  • 1. Data: 2006-12-27 18:16:45
    Temat: Podatek liniowy + etat a ulga odsetkowa
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Witam!

    Jest sobie taka sytuacja. Podatnik prowadzi DG rozliczaną z zgodnie z
    art 30c (podatek liniowy). Dodatkowo podatnik ma drugie źródło dochodów
    w postaci etatu. Podatnik ma prawo do skorzystania z ulgi odsetkowej.
    Wiadomo z liniowego nie może, ale z etatu nie znalazłem przeciwwskazań.
    Zgadza sie?

    Dodatkowo w przyszłym roku podatnik ma zamiar zrezygnować z podatku
    liniowego z prowadzonej przez siebie DG oraz może przestać pracować na
    etacie. W ustawie także nie znalazłem przeciwwskazań co do tego żeby
    dalej korzystać z nabytego prawa do ulgi odsetkowej jako, że dochody
    podatnika będą opodatkowane wg skali zawartej w art.27 (skala
    progresywna) i do tego od wszystkich dochodów podatnika (łącznie z tymi
    z DG). Zgadza sie?

    Mroziu