  • 1. Data: 2004-06-30 20:25:57
    Temat: faktura z Czech a VAT
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam

    Prosze pomozcie, poradzcie.

    Dostaje faktury z Francji na towary - wozki inwalidzkie z Francji i nie ma tam
    zadnego VAT-u.
    Dzis dostalam fakture z Czech na usluge - przeprowadzenie rekrutacji w
    Czechach do nowopowstalego oddzialu i jest na fakturze VAT.
    Skad ta roznica miedzy Francja a Czechami?
    Czy tkwi ona w roznicy usluga - towar? Przy towarze VAT naliczam dopiero w
    Polsce, a przy usludze nalicza mi Panstwo unijne?

    Czekam na odpowiedz.

  • 2. Data: 2004-07-01 11:11:03
    Temat: Re: faktura z Czech a VAT
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    najprawdopodobniej sprzęt rehabilitacyjny jest zwolniony we Francji z vatu i
    w tym tkwi różnica. Poza tym vat we francji to TVA

  • 3. Data: 2004-07-01 11:33:28
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 1 Jul 2004 13:11:03 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Alter Native
    napisal(a):

    > najprawdopodobniej sprzęt rehabilitacyjny jest zwolniony we Francji z vatu i
    > w tym tkwi różnica. Poza tym vat we francji to TVA

    Jak nie wiesz gdzie dzwonia to nie zabieraj glosu.
    Nie ma znaczenia jak nazywa sie VAT we Francji. Po prostu przy
    wewnatrzwspolnotowych dostawach towarow miedzy zarejestrowanymi platnikami
    VAT stosuje sie stawke "0".
    Inaczej natomiast jest przy uslugach - wszystko zalezy na czym ta usluga
    polegala, gdzie bylo jej miejsce swiadczenia.
    Trzeba szukac odpowiedniego przypadku w ustawie ( Chyba nawet w czeskiej ).

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-07-01 12:09:52
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Mieczyslaw <m...@o...pl> popełnił w
    news:dp5m8t75ngpm.rp4xlxj1vdgd$.dlg@40tude.net co nastepuje

> [...]
    > polegala, gdzie bylo jej miejsce swiadczenia.
    > Trzeba szukac odpowiedniego przypadku w ustawie ( Chyba nawet w czeskiej

    moze tutaj: Art.27 ust.1 ustawy

    adi

  • 5. Data: 2004-07-01 12:15:03
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    Dobrze, ale pewnie zauważyłeś w deklaracji Vat-7, że przy WNT (bo chyba z
    tej strony rozpatrujemy sytuację), wykazuje się vat NALEŻNY (?). Nie
    zastanawiałes się dlaczego, przeciez od zakupów jest vat NALICZONY? Otóż
    właśnie, wykazanie z jednej strony vatu naleznego a z drugiej naliczonego
    powoduje ze de facto stawka wynosi 0%, mimo że na fakturze jest 22%, na
    przykład.
    Ale to nie zmienia faktu że na fakturze jezeli towar podlega opodatkowaniu
    vatem, stawka oraz wartość podatku powinna być zaznaczona.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-07-01 12:32:20
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 1 Jul 2004 14:15:03 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Alter Native
    napisal(a):

> [...]
    > Ale to nie zmienia faktu że na fakturze jezeli towar podlega opodatkowaniu
    > vatem, stawka oraz wartość podatku powinna być zaznaczona.

    Ale o jakiej fakturze ty mowisz ? Bo ja zrozumialem ze chodzi o fakture
    *dostawcy* i tam vat jest "0". Pytajacy (chyba ???) nie pytal o fakture
    wewnetrzna jaka sam dla dostawy wystawia.
    Z pytania jasno wynikalo, ze od Czechow dostal fakture z naliczonym Vatem.
    I jak zauwazyl Adi - slusznie. Niestety tego vatu odliczyc sie nie da.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2004-07-01 12:58:03
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Mieczyslaw <m...@o...pl> popełnił w
    news:19o0j6cgsl8jx.slu1m0fnqiw$.dlg@40tude.net co nastepuje

> [...]
    > Z pytania jasno wynikalo, ze od Czechow dostal fakture z naliczonym
    > Vatem. I jak zauwazyl Adi - slusznie. Niestety tego vatu odliczyc sie

    a art. 86. ust. 8 pkt1 (sorry ze nie cytuje ale nie mam czasu)

    adi