  • 11. Data: 2002-01-23 06:12:43
    Temat: Re: faktura za paliwo prywatnie czy na firme ?
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Magdalena Woloszyk napisał:

    > Albo "gazowiec" albo ciężarówka. W końcu tez można ja miec prywatnie.
    > A paliwo musi być kupowane "na firmę". Kilometrówkš okresla sie limit
    > wydatków, ale podstawš uznania wydatku za KUP jest jednak faktura.
    > Fakt że nie wpisuje się jej bezpoœrednio do KPiR a do ewidencji przebiegu
    > pojazdu nie znaczy że jest nieistotna.

    Tak gwoli scislosci - 1 stycznia przestalo obowiazywac rozp. MTiGM
    dotyczace kilometrowki a na chwile obecna zaden z ministrow nie posiada
    delegacji do okreslenia tychze stawek wiec na dzien dzisiejszy nie ma
    limitow (GP 14/21.01.2002)
    --
    Pozdrowienia
    J.

  • 12. Data: 2002-01-23 07:10:32
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    "Jano" <m...@h...gula> wrote:

    > Ja???

    Akurat nie Ty wtedy, ale za to teraz :-)

    > To chyba Ty nigdy w zyciu nie rozliczales swojego prywatnego
    samochodu.
    > Zapomnij o jakimkolwiek VAT-cie

    Rozliczałem. VATu z paliwa nie odliczam, bo mi zabrania ustawa (Art
    25.1 3a), ale od wszystkiego innego mogę odliczyć. Podaj może jakiś
    przepis, który tego zabrania.
    Zakładając, że prywatne auto jest np ciężarowe lub osobowe na
    gaz/ropę/cukier/wodór to nie ma znaczenia sposób zapisu księgowego
    (poprzez kilometrówkę) - fakturę jak każdy inny KUP, nabyty na F-rę
    VAT, wpisuje się do rejestru VAT: kilometrówka (której akurat jak
    zauważono już nie ma) służy tylko do określenia ile faktur można
    wpisać do KPiR w danym miesiącu.
    Nie odbiera to jednak prawa odliczenia VAT.

    Dlatego nie zapominam o VAT-cie.

    CEZ

  • 13. Data: 2002-01-23 07:20:58
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Nie odbiera to jednak prawa odliczenia VAT.
    >
    > Dlatego nie zapominam o VAT-cie.
    >
    > CEZ

    I dlatego fakturę należy wziąć na spółkę (płatnika VAT), żeby móc
    odliczyć, a nie prywatnie na właściciela.

  • 14. Data: 2002-01-23 13:49:52
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > Na firmę. Samochód jest prywatne ale paliwo kupione "na cele działalności
    > gospodarczej".
    >
    >        Maddy

    Dzieki za odpowiedz.
    A co sie stanie w przypadku kontroli,
    jezeli bedziemy miec faktury wystawione
    na nazwisko wlasciciela pojazdu ?

    --
    seven

  • 15. Data: 2002-01-23 13:53:35
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > To bardzo ciekawe. Nie znam przepisu, który by tego zabraniał.
    > Zakładam, że to ropniak.
    >
    > CEZ

    W istocie, jest to diesel.
    W ub.r. rozliczany byl na podstawie faktur
    wystawionych na nazwisko wlasciciela pojazdu.
    Vat odliczono a kwota netto szla do kilometrowki.

    Tylko martwi mnie, ze to chyba nie do konca tak mialo byc.

    --
    seven

  • 16. Data: 2002-01-23 20:02:28
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    A na jakiej podstawie używany jest ten samochód w sc?
    Czy jest to umowa dzierżawy , czy użyczenia?
    Jeżeli nie ma umowy dzierżawy, moim zdanim nie powinno jej być, to czy
    powstanie dodatkowy przychód w sc z tytułu użyczenia????
    K.

  • 17. Data: 2002-01-24 08:47:35
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    s...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > Vat odliczono a kwota netto szla do kilometrowki.
    >
    > Tylko martwi mnie, ze to chyba nie do konca tak mialo byc.
    Oj. To nie tak miało być, zupełnie nie tak...

    Podstawą odliczenia VAT jest POPRAWNIE wystawiona faktura.
    A więc wystawiona na firmę a nie na osobę fizyczną.
    Jedyna rada, to wysłać do wszystkich konrachentów noty korygujące tych
    nieprawidłowych faktur.
    Ale... spotkałam sie ze stanowiskiem że VAT z niepoprawnie wystawionej
    faktury można odliczyć dopiero po otrzymaniu noty korygującej.
    A więc chyba masz kłopot.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2002-01-24 09:01:46
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Kamila napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli nie ma umowy dzierżawy, moim zdanim nie powinno jej być, to czy
    > powstanie dodatkowy przychód w sc z tytułu użyczenia????
    Wspólnik sc nie może nic spółce użyczyć w sposób który powodował by
    powstanie obowiązku podatkowego, bo spółka cywilna nie ma osobowości
    prawnej, sama jako taka majątku nie posiada, umów nie zawiera, nie ma
    również własnych przychodów, to tylko grupa osób działających , jak
    mawia kodeks karny, "wspólnie i w porozumieniu". Tak wiem, przecież
    nie o KK tu chodzi, ale ta definicja jest bardzo adekwatna do obecnej
    sytuacji prawnej spółki cywilnej :-))
    Wcześnie SC była traktowana na równi ze spółką jawną. Po prawdzie to
    uporządkowano sytuacje, spółka cywilna nigdy nie miała służyć szeroko
    pojmowanej działalności gospodarczej, nie taka była idea.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2002-01-24 10:07:25
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    MF w objaśnieniach do prowadzenia pkpir nie określa na kogo ma być
    wystawiona faktura a tylko, że musi być na niej numer rejestracyjny pojazdu
    (rozp. MF z dnia 15.12 2000 r w sprawie prow. pkpir - pkt. 14 objasnień).
    W US poinformowano mnie kiedyś, że faktury za paliwo mogą być wystawiane na
    spółkę jeżeli ta posiada tytuł prawny do używania pojazdu (takim tytułem
    jest np. umowa uzyczenia - ze wszystkimi jej konsekwencjami przychodowymi
    dla spółki) w przeciwnym wypadku - na właściciela pojazdu (nie wiem tylko
    czy jest to dowolna interpretacja urzędników czy też poparta jakimis
    stosownymi rozporządzeniami). Jeżeli faktury są wystawione na właściciela
    pojazdu - nie ma możliwości odliczenia Vatu od zakupu oleju napędowego czy
    gazu, gdyż płatnikiem Vat jest spółka a nie właściciel pojazdu, który
    wykorzystuje go do celów działalności gospodarczej.
    Pozdr. Aneta

  • 20. Data: 2002-01-24 11:25:49
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Kamila napisa?(a):

    > A na jakiej podstawie u?ywany jest ten samochód w sc?
    > Czy jest to umowa dzier?awy , czy u?yczenia?
    > Je?eli nie ma umowy dzier?awy, moim zdanim nie powinno jej byae, to czy
    > powstanie dodatkowy przychód w sc z tytu?u u?yczenia????
    Wspólnik sc nie mo?e nic spó?ce u?yczyae w sposób który powodowa? by
    powstanie obowi?zku podatkowego, bo spó?ka cywilna nie ma osobowoœci
    prawnej, sama jako taka maj?tku nie posiada, umów nie zawiera, nie ma
    równie? w?asnych przychodów, to tylko grupa osób dzia?aj?cych , jak
    mawia kodeks karny, "wspólnie i w porozumieniu". Tak wiem, przecie?
    nie o KK tu chodzi, ale ta definicja jest bardzo adekwatna do obecnej
    sytuacji prawnej spó?ki cywilnej :-))
    Wczeœnie SC by?a traktowana na równi ze spó?k? jawn?. Po prawdzie to
    uporz?dkowano sytuacje, spó?ka cywilna nigdy nie mia?a s?u?yae szeroko
    pojmowanej dzia?alnoœci gospodarczej, nie taka by?a idea.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wo?oszyk
    m...@e...com.pl