  • 21. Data: 2002-01-24 12:22:45
    Temat: Re: faktura za paliwo prywatnie czy na firme ?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Aneta" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    news:a2omc5$5ui$1@news.tpi.pl...
    > MF w objaśnieniach do prowadzenia pkpir nie określa na kogo ma być
    > wystawiona faktura a tylko, że musi być na niej numer rejestracyjny
    pojazdu
    > (rozp. MF z dnia 15.12 2000 r w sprawie prow. pkpir - pkt. 14 objasnień).
    > W US poinformowano mnie kiedyś, że faktury za paliwo mogą być wystawiane
    na
    > spółkę jeżeli ta posiada tytuł prawny do używania pojazdu (takim tytułem
    > jest np. umowa uzyczenia - ze wszystkimi jej konsekwencjami przychodowymi
    > dla spółki) [...]

    Jesli polaczy sie to z tym, co napisala Pani Magdalena.....
    Pewnie chodzi o to, by WSPOLNIK s.c. mial "tytul prawny".

    Wspolwlasnosc takim tytulem chyba jest...

    Boguslaw

  • 22. Data: 2002-01-24 13:59:48
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Nowe przepisy w prawie działalnosci gospodarczej wprowadzone 01.01.2001
    zmieniają zasady ewidencjonowania spółek cywilnych i wprowadzają zasadę, że
    za przedsiębiorców uważa się nie spółkę, lecz każdego ze wspólników osobno.
    Natomiast istnienie i funkcjonowanie spółki oparte jest na przepisach
    kodeksu cywilnego i w tym zakresie nic się jeszcze nie zmieniło. Jasne jest,
    że spółka cyw. nie ma i nigdy nie miała osobowosci prawnej dlatego umowy
    powinny być zawierane ze wszystkimi jej wspólnikami łącznie (w obrocie
    gospodarczym jednak wystarczające jest podanie tylko firmy spółki).
    Majatkiem spółki cyw. są wniesione wkłady i to wszystko co nabyła spółka
    prowadząc działalność choć nie jest on własnością spółki tylko wszystkich
    jej wspólników łącznie co oznacza, że mogą z niego korzystać tylko razem i
    dla realizacji celów spółki. Przepisy podatkowe również pozostały bez
    szczególnych zmian w tym zakresie. Spółka cywilna funkcjonuje jako podatnik
    Vat, wspólnicy sc mimo, że rozliczają się z podatku dochodowego oddzielnie
    (jak zawsze), nadal mogą prowadzić jedną kpir czy ewidencję przychodów dla
    spółki .To spółka cywilna - a nie wspólnicy - są także pracodawcami dla
    zatrudnianych w ich przedsiębiorstwie pracowników.
    Pozdr. Aneta :-))

  • 23. Data: 2002-02-01 11:23:52
    Temat: bylo - Re: faktura za paliwo ....co z umowa uzyczenia ?
    Od: <s...@p...onet.pl>

    A jak ma wygladac kwestia umowy uzyczenia czy jakiejs innej ?
    Jest nas dwoch, ja mam samochod, ktory wykorzystujemy w 90-ciu %
    w naszej spolce.
    Czy mam zawrzec jakas umowe na uzytkowanie tego auta w spolce ?
    Jak to ma sie do podatku dochodowego ?

    --
    seven