  • 51. Data: 2010-06-06 13:39:38
    Temat: Re: faktury korekty z allegro, walek ?
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    wchodzisz na swoje konto, wybierasz zakres dat i klikasz zamow
    > zestawienie,
    > dokladnie to co jest w zestawieniu
    > jest zsumowane na fakturze z danego miesiaca. TO co jest na tym
    > zestawieniu
    > jest wyliczane zgodnie z cennikiem.

    >I to się nie zmienia - nie da się zwrócić wykonanych usług

    jest to prowizja od sprzedazy, a skoro do sprzedazy nie doszlo to mozna,
    (tym bardziej skoro sami tak twierdza)

  • 52. Data: 2010-06-06 13:40:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-06-2010 o 15:36:52 wspolna-flaszka.pl

    > Oni np (z grupy Al. to wiem) a dokladniej ich konsultanat stwierdzil gdy
    > jeden z uzytkownikow
    > zapytal, ze zwolenieni z kasy wfiskalnej nadal obowiazuje przy PZA i
    > walnal
    > jakies uzasadnienie, tymczasem ten sam user
    > wystapil o interpretacje do US a ten stwierdzil co innego. Wiec jednak
    > tak
    > wspaniali prawnicy w tym allegro nie pracuja.

    Konsultant (eufemizm określający studenta działające na UZ za 600zł)
    to konsultant, a systemu wystawiania faktur raczej nie opracowywał
    konsultant.
    A takie pytania zadaje się na piśmie

    --
    Tomek

  • 53. Data: 2010-06-06 13:44:03
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    >Jeżeli sprzedajesz samochód i cena samochodu (towaru) wynosi 20000, a
    >następnie
    >zejdziesz z prowizji o 1000zł, to obniżasz cenę towaru o 1000zł - powód
    >jest nieistotny.

    nie, cena samochodu + prowizja wynosi 20 tys.i calosc jest nazwa sprzedaza
    samochodu. Tak jak allegro sumuje oplate za wsyzstkie czynnosci do linijki
    usluga allegro tak tutaj masz zsumowane.
    i Pytanie, czy skoro nie jest wyszczegolnione to przy zwrocie czesci
    prowizji nie musze wystawiac faktury korekty ?

    >Natomiast Allegro nie obniża ceny *już wykonanych* wykonanych usług!

    zwraca poniewaz jak samo stwioerdza skoro kupujacy zrezygnowal pobranie
    prowizji bylo niesluszne.
    SAMI NAZWALI TO ZWROTEM PROWIZJI, a skoro zwrot to zwrot i na chlopski rozum
    jest to zwrot i wedlug nich.

    > Liczy sie przeciez stan faktyczny a nie to co ktos sobie napisze

    >Dokładnie - liczy się stan faktyczny a nie nazwa "zwrot prowizji"

    skoro sprzedaje na aukcji w maju 4 przedmioty, allegro mi wystawia 31 maja
    fakture w ktorej w pozycji prowizji jest zsumowana
    prowizja za ich sprzedaz powiedzmy 4 x 24 zl = 96 zł, Nie dochodzi do
    sprzedazy jednego z pzrzedmiotow (czyli jak mozemy mowic o prowizji ?)
    , allegro mi proponuje zwrot pobranejprowizji,
    zwraca mi prowizje za jeden przedmiot (24 zlote) to nawet jak se nazwa to
    rabatem to jest to ZWROT i ta faktura powinna byc skorygowana do kwoty
    3X24 = 72 zł.

  • 54. Data: 2010-06-06 13:44:53
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    on przedstawial oficjalne stanowisko allegro.

  • 55. Data: 2010-06-06 13:46:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-06-2010 o 15:39:38 wspolna-flaszka.pl

    > wchodzisz na swoje konto, wybierasz zakres dat i klikasz zamow

    > jest to prowizja od sprzedazy, a skoro do sprzedazy nie doszlo to mozna,

    1. Jak się zwraca usługi?

    2. Mam inny wałek - faktura z Allegro wystawiana jest za cały miesiąc.
    A przecież na zestawieniu na które się powołujesz są prowizje także z
    początku miesiąca,
    na które to prowizje Allegro nie wystawiło faktury w ciągu siedmiu dni!
    Czyli księgujesz wadliwe faktury - a to już jest wykroczenie, jeśli nie
    przestępstwo skarbowe!

    --
    Tomek

  • 56. Data: 2010-06-06 13:48:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-06-2010 o 15:44:03 wspolna-flaszka.pl

    > nie, cena samochodu + prowizja wynosi 20 tys.i calosc jest nazwa
    > sprzedaza
    > samochodu.

    Aha, no jeśli sprzedajesz dwa towary - cenę samochodu oraz prowizję to
    faktycznie

> [...]
    > prowizji bylo niesluszne.
    > SAMI NAZWALI TO ZWROTEM PROWIZJI, a skoro zwrot to zwrot i na chlopski

    Elektrownia też mi robi wałki - wystawiają mi faktury na prognozę a potem
    rozliczają to w kolejnych fakturach zamiast wystawiać korekty!
    Przestępcy przeciwko wiarygodności dokumentów!

    --
    Tomek

  • 57. Data: 2010-06-06 14:13:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > on przedstawial oficjalne stanowisko allegro.

    Tak samo oficjalne jak informacja pani z okienka w US
    udzielona ustnie. Tyle to już powinieneś wiedzieć.

  • 58. Data: 2010-06-06 14:17:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > nie, narazie zwrocilem sie do grupowiczow Oni np (z grupy Al. to wiem) a
    > dokladniej ich konsultanat stwierdzil
    > gdy jeden z uzytkownikow
    > zapytal

    Czyli sobie gdybasz. Zapytaj pisemnie w allegro i jak odpowiedzą,
    to wtedy sobie z tym stanowiskiem ktoś podyskutuje.

  • 59. Data: 2010-06-06 16:00:17
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > sprzedaza
    > samochodu.

    >Aha, no jeśli sprzedajesz dwa towary - cenę samochodu oraz prowizję to

    allegro s[przedaje szereg uslug:
    -oplata za wystawienie
    -oplata za promocje
    -prowizja ze sprzedazy na aukcji (ZWRACANA gdy do sprzedazy nie doszlo)
    - klucz API

    i ten szereg uslug jest zsumowany i na fakturze ujety jako usluga
    posrednictwa allegro

    >Elektrownia też mi robi wałki - wystawiają mi faktury na prognozę a potem
    >rozliczają to w kolejnych fakturach zamiast wystawiać korekty!
    >Przestępcy przeciwko wiarygodności dokumentów!

    w elektrowni placisz ryczaltem, a tutaj masz kwote uslugi wyliczona osobno
    kazdego miesiaca i jest zalezna od wykonywanych w danym miesiacu uslug.

    --
    Tomek

  • 60. Data: 2010-06-06 16:03:53
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > jest to prowizja od sprzedazy, a skoro do sprzedazy nie doszlo to mozna,

    >1. Jak się zwraca usługi?

    klika na zwrot prowizji - skoro udostepnili taka mozliwosc
    a po z atym nie dochodzi do sprzedazy wiec nie moze byc mowy o prowizji za
    sprzedaz na danej aukcji
> [...]
    >początku miesiąca,
    > na które to prowizje Allegro nie wystawiło faktury w ciągu siedmiu dni!

    bo okres rozliczeniowy wynosi 1 miesiac. a w takim przypadku sie wystawia
    fakture na koniec miesiaca .