  • 11. Data: 2004-12-07 11:39:35
    Temat: Re: faktury za paliwo
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0412032140040.1604@athlon>,

    > On Fri, 3 Dec 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    >
    > Nie pamiętam czy tu czy na .prawo ktoś to tłumaczył: jeśli
    > jest niezgodne to tak - ale nie ;)
    > Mianowicie ono *obowiązuje* np. urzędnika w US który musi się
    > do niego zastosować: (...)

    Zgoda z uzupełnieniem: obywatela też obowiązuje.

    > Ale... ale *nie musi* się do niego stosować sąd !
    > Znaczy: jak podatnik ma rację to sąd może "sam z siebie" - BEZ
    > orzeczenia TK orzec że... rozporządzenie jest bezprawne :)

    Tu nie jestem pewien. Wydaje mi się, że tak to nie może.

    > Oczywiście sąd może (a może i powinien) skierować taką sprawę
    > do TK. I co innego jeśli sąd *ma wątpliwości* - bo wtedy powinien
    > wystąpić z "zapytaniem prawnym".

    Ano.

    > Ale gdzieś widziałem (i podejrzewam że mam na HDD, choć obiecuję
    > że do 20. grudnia NIE będę szukał :>) wyrok w którym sąd orzekł
    > wbrew oczywistej treści rozporządzenia - stwierdzając "po prostu"
    > że rozporządzenie nie może ustawy naruszać a obywatel postąpił
    > zgodnie z ustawą :)

    Poczekamy :)
    Chociaż to może być trochę nie na temat - bo nie budzi moich wątpliwości
    np. sytuacja, kiedy w rozporządzenie jest z ustawą sprzeczne i obywatel
    zastosuje się do zapisu ustawy, a sąd orzeknie, że zrobił dobrze.
    Przydałoby się też wiedzieć, co było dalej...

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 12. Data: 2004-12-09 22:07:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Dec 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Mianowicie ono *obowiązuje* np. urzędnika w US który musi się
    >+ > do niego zastosować: (...)
    >+ >
    >+ Zgoda z uzupełnieniem: obywatela też obowiązuje.

    Pomińmy tę kwestię.

> [...]
    >+ >
    >+ Tu nie jestem pewien. Wydaje mi się, że tak to nie może.

    Mam tak tydzień zacofania i jeszcze informację z US jakoby
    art. 22 par. 2a nie było w Ordynacji :> - krótko mówiąc przed
    20. bm. nikomu nic już nie obiecuję :) ale przypomnij po 20.,
    spawdzę czy mam w archiwach taki wyrok... :)

    >+ Chociaż to może być trochę nie na temat - bo nie budzi moich wątpliwości
    >+ np. sytuacja, kiedy w rozporządzenie jest z ustawą sprzeczne i obywatel
    >+ zastosuje się do zapisu ustawy, a sąd orzeknie, że zrobił dobrze.

    No to drobiazg: a jak ustawa jest sprzeczna z Konstytucją to jest
    jakaś różnica ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)