eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkifirma zagraniczna - jak zatrudnić mieszkańca Polski? › firma zagraniczna - jak zatrudnić mieszkańca Polski?
  • Data: 2016-02-11 13:40:15
    Temat: firma zagraniczna - jak zatrudnić mieszkańca Polski?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Firma z innego kraju UE (Litwa) chce zatrudnić zamieszkałego w Polsce
    Polaka.

    Firma nie ma siedziby w Polsce, a zatrudniony będzie pracował zdalnie u
    siebie w domu.

    Dla uproszczenia załóżmy, że firma chce na niego wydać 1000 EUR
    miesięcznie, włączając w to podatki/ubezpieczenia społeczne.


    Brane pod uwagę są następujące przypadki:

    1) wariant prosty - umowa o pracę z firmą litweską

    Facet w Polsce dostaje przelewem jakąś kwotę, firma na litwie płaci jego
    PIT, litewski ZUS/chorobowe i litewskie ubezpieczenie od bezrobocia.

    Czy w tym wypadku zatrudniony musiałby spełnić jakieś formalności w
    Polsce (np. względem urzędu skarbowego?).

    Problemem jest również to, że w Polsce nie będzie mógł on iść do
    państwowego lekarza i opieka zdrowotna ograniczy się do "wypadków", a i
    wtedy będzie problematyczna.



    2) w związku z powyższym, rozważany jest wariant, że facet w Polsce
    wypisze firmie rachunek na 1000 EUR, i z podatków rozliczy się w Polsce
    na własną rękę.

    Jakie formalności musiałby spełnić zatrudniony w przypadku 2?



    Tomasz Chmielewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 12.02.16 14:18 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1