  • 1. Data: 2005-01-22 16:53:19
    Temat: fundusz remontowy
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    Witam grupowiczów,
    chciałbym się dowiedzieć, czy mogę odliczyć od podatku kwotę
    poniesioną na opłacanie funduszu remontowego w przypadku
    gdy posiadam dwa mieszkania? To znaczy czy mogę zsumowac
    kwotę za f.r za jedno mieszkanie z kwota za f.r. za drugie
    mieszkanie i łączną kwotę odliczyć?

    z góry dziękuję za informacje

    detektyw

  • 2. Data: 2005-01-22 21:58:50
    Temat: Re: fundusz remontowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Jan 2005, detektyw wrote:

> [...]
    >+ gdy posiadam dwa mieszkania? To znaczy czy mogę zsumowac
    >+ kwotę za f.r za jedno mieszkanie z kwota za f.r. za drugie

    Ulga jest "na podatnika" a nie "na mieszkanie".
    Natomiast mi się wydaje że jest "na własne potrzeby mieszkaniowe"
    - dobrze pamiętam ? Jeśli tak, to powstaje pytanie: mieszkasz
    w OBU mieszkaniach ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-22 22:11:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > Natomiast mi się wydaje że jest "na własne potrzeby mieszkaniowe"
    > - dobrze pamiętam ? Jeśli tak, to powstaje pytanie: mieszkasz

    A tak przy okazji, jak zdefiniujesz pojęcie własne potrzeby mieszkaniowe.
    Bo ja mam dwa mieszkania z czego drugie w Warszawie i w zależności od
    potrzeb mieszkam trochę tu a trochę tam.

    Przerabiałem ten problem przy okazji US i jakoś ten temat przełknęli.

  • 4. Data: 2005-01-23 09:15:42
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    nie mieszkam w obu mieszkaniach, w jednym zameldowana jest moja zona, a w
    drugim ja

  • 5. Data: 2005-01-23 14:22:28
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "detektyw" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdy posiadam dwa mieszkania? To znaczy czy mogę zsumowac
    > kwotę za f.r za jedno mieszkanie z kwota za f.r. za drugie

    Ja mam dwa mieszkania (obydwa w Krakowie). Odliczam wydatki "remontowe" od
    obydwoch. Nie przyszlo mi nawet do glowy, ze nie moglbym tego robic. :)
    Kontrolowany pod tym kontem nie bylem, ale to moze dlatego, ze ja per saldo
    zawsze i tak doplacam podatek (spore sumy zarabiam na "PIT-8C").

    marekz

  • 6. Data: 2005-01-23 15:01:23
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    dzieki za informacje

  • 7. Data: 2005-01-24 23:30:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Jan 2005, witek wrote:
    [...]
    > + A tak przy okazji, jak zdefiniujesz pojęcie własne potrzeby mieszkaniowe.
    > + Bo ja mam dwa mieszkania z czego drugie w Warszawie i w zależności od potrzeb
    > + mieszkam trochę tu a trochę tam.

    IMHO - pasuje jak ulał.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd