  • 1. Data: 2005-01-22 16:16:38
    Temat: Czy kwotę straty można ustalić dowolnie ?
    Od: "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    Prowadzę jednosoobową DG (KPiR + VAT, tylko jedno źródło przychodów właśnie z
    DG). Pytanie związane jest z poniższym:

    Art. 9. pkt. 3.
    "O wysokość straty ze źródła przychodów poniesionej w roku podatkowym, można
    obniżyć dochód uzyskany z tego źródła w najbliższych kolejno po sobie
    następujących pięciu latach podatkowych, z tym że wysokość obniżenia w
    którymkolwiek z tych lat nie może przekroczyć 50 % kwoty tej straty."

    W 2003 r poniosłem stratę. W 2004 było już lepiej, składając comiesieczne pit-5
    mogłem odpisać 50% kwoty mojej straty ale pod koniec 2004 się znowu skiepściło
    i wychodzi mi że jezeli odpisze od dochodu 50% kwoty straty to nie będę miał
    podatku tak dużego aby można było odpisać od niego wszystkie składki zapłacone
    na ubezpieczenie drowotne..... ot przepadną.

    W związku z tym pytanie, czy mogę obniżyć dochód za 2004 r o niższą kwotę
    straty niż wspomiane max. 50 % i ustalić ją sobie na niższym poziomie (wychodzi
    mi 20%) i tak abym mógł odpisac jeszcze od podatku składki na ub. zdrowotne ?
    Wyszedłbym na zero, nie płacił podaktu za 2004 r ale oczywiście proces
    odpisywania straty wydłużyłby się.

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-22 18:54:11
    Temat: Re: Czy kwotę straty można ustalić dowolnie ?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:

> [...]
    (wychodzi
    > mi 20%) i tak abym mógł odpisac jeszcze od podatku składki na ub.

    Możesz.
    Słowo "można" zamiast "obowiązek" wyjaśnia wszystko.